søndag 20. desember 2009

Jeg GIMPER



God morgen!

GIMP er billedbehandlingsprogrammet som min sønn har lastet ned til meg. Nå mestrer jeg sånn omtrentlig det han lært meg og fant ut at tiden var inne for å gå videre.

Jo da, gamla rigget seg til grytidlig idag, men det skar seg temmelig fort. På bildet ligger verktøykassen til venstre, og det var der jeg skulle gjøre det helt store. Bli kjent med ikonene og teste de ut.

Og hva skjer? Jeg skjønner jo ikke språket (det er på norsk). Her er noen begreper:

Verktøy for fyll (?) - Det kan IKKE være flatfyll.

Perspektivkloningsverktøy. Håpløst.

Helbredingsverktøy (?) - Noe for kirken.

Bruke intelligent kantgjenkjenning (?) - Hvordan er i så fall den uintelligente.

Jeg gir ganske enkelt opp. Skal snart ut på hjul, for idag må jeg få de siste julegavene i hus, og jeg har tenkt å være på plass når senteret åpner.

Ha en fin dag og kos dere med juleforberedelser. Lurer på hva jeg klarer å hanke med meg av dilldall idag. Tilbake ikveld.

2 kommentarer:

  1. Sakl si du har fått blod på tann og ikke minst dreisen på blogginga!
    Synes du er tøff som gir deg i kast med nye ting. Selv jeg, som er like ung som din datter, strever med alt dette som finnes på data. Men blogging er jo en kjekk måte å lære seg ting på.
    GIMP? Tror jeg står over...
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. He, he morsomt:)
    Tusen takk for hyggelig kommentar ang. kjolene mine. Jeg blir like glad hver gang:)
    Direkte fra meg koster kjolene fra 1300,- De er selvfølgelig noe dyrere fra butikk, ca. 1700,- og oppover.

    SvarSlett