søndag 20. desember 2009

Sinnataggen

Det er ikke ofte det finnes reklamebrosjyrer her i huset. Igår kjøpte jeg imidlertid et ukeblad med diverse forslag til diverse julepynt, og med på kjøpet fulgte en 32-siders brosjyre fra COOP obs! Hypermarked. Jeg skulle bare bla hurtig gjennom, men da jeg kom til side 26 og 27 kjente jeg at svartsinnet kom.

Vi skriver snart 2010, og likevel skal man få slengt slikt møl i trynet. Det er lenge siden kvinnekampen raste på sitt værste, og jeg må bare innrømme at jeg var blant de som sto på barrikadene.

COOP - SKJERP DERE, ellers får dere likestillingsombudet på nakken.

Jeg måtte bare få denne biten ut av hodet. Senere idag kommer jeg tilbake med mer, men da handler det om jul og kos.

Ha en fin dag så lenge.

PS Se nedenfor hva som gjorde meg så sint.

4 kommentarer:

  1. Det er dama si, det! Flott innlegg!
    Her i huset gir jeg bevisst far i huset alt vi trenger av kjøkkenredskaper og sånn - jeg får altfor ofte høre av andre at det er "mitt" kjøkken.
    Det er ikke bare COOP som kjører en sånn kjønnsdeling - synes det går igjen mange steder.
    Ha en flott siste adventssøndag!

    SvarSlett
  2. Det der irriterer meg også. Så bra at du tar det opp!
    Jeg kjøpte strykebrett til min eksmann i bursdagsgave en gang. Det har han aldri glemt.
    :)
    Så mange fine smykker du lager:)

    SvarSlett
  3. For en flott opplevelse. Hele 3 fantastiske kommentarer. Jeg er like glad for alle sammen, og jeg skal innom bloggene deres i morgen. Det begynner å bli sen kveld, og derfor skal jeg snart finne sengen. MÅ ut å handle imorgen, selv om vi vestlendinger er anbefalt å la bilen stå. Kommer ikke på tale.

    SvarSlett