lørdag 6. november 2010

Ferskvannsperler og et par ord om min Give Away

Bestemor ligger langt etter rundeskjemaet, så nå må tempoet opp på et helt annet nivå. Det er mye som skal gjøres både når det gjelder julemarkedet og bestillinger.

Nissefar tok sin del av tiden, og i jeg takker alle dere som kommenterte og la igjen hyggelige meldinger. Vi er tydeligvis mange som har fått oss en god latter, og bestemor sysler faktisk litt med tanken om å kåre årets versting.  Kanskje noen har et godt tips?

Men nå er det på tide å vise hva som er produsert i bestemorheimen i det siste, og smykkene er laget av ferskvannsperler - bortsett fra dette





På midten er brukt en perle med strass og ved siden av har jeg brukt doble perlehetter med strasseffekt. Dette skal være med på julemarkedet.

Dermed er det over til ferskvannsperlene. De har en fantastisk effekt, og det er faktisk vanskelig å si hvilken farge som er flottest



Får å gjøre litt ekstra ut av anhenget har en dråpeformet krystall fått være med



En annen variant



Bestemor har flere farger på lager, og det går forholdsvis fort å tre disse.

Hva er din favoritt?

Når det gjelder bestemors Give Away, som trekkes i morgen kveld, er det en viktig ting å presisere:

Øredobbene er et eksempel, og vinneren kan selvsagt velge farge og lengde.

Ha en fortsatt fin dag - med eller uten rundeskjema.

15 kommentarer:

  1. Nyyydelig :-) du lager de lekreste reasjoner !
    soppene var ikke dyre : 59.- for de minste og 129 for den store ;-)

    Ønsker deg en fiiin helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  2. Flotte kreasjoner igjen fra deg; jeg likte det øverste og det nederste aller best.

    Nyt helga videre og klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Heisann!
    Hektisk førjulstid dette her. Jeg har ikke noe julemarked å produsere for, men likevel ser jeg tida flyr så altfor fort.
    Regner med at det er stor etterspørsel mtp julegaver som skal kjøpes inn, og smykker er jo alltid takknemlig å gi!
    Ha en fin lørdagskveld ;:OD)

    SvarSlett
  4. Tiden går veldig fort ja. Ikke noe å gjøre med det. Jeg likte virkelig godt det øverste. Det var helt topp vakkert. Alt du kan. God helg videre.
    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg liker det siste best selv om att det ikke riktig er min farge. Jeg er mest begeistra i enkle saker så det er derfor jeg liker det best. Men alle er fine og du er så flink.
    Jeg har jobbet hele dagen og det har gått bra men i morgen begynner jeg ikke för kl 15:00 så da rekker jeg og sy litt för jobb :o)
    Neste projekt er en 50 tals tilda, vi får se ossen det går. I kveld blir det kos med reker og skum nisser. Stor klem til deg!

    SvarSlett
  6. Det sorte smykket var super lekkert:) Lykke til med smykkelaginga til julemarkedet:) Klem Julie

    SvarSlett
  7. Det oransje smykket var nydelig =) Di ande og for den saksskylld. det nederste anhenget på det øverste sykke var kjempefint. Tusen takk for kommentaren i min blogg... Kommer veldig ann på hvor mye tid man bruker, noen bruker man en hel dag på, mens andre kanskje noen timer.. Men det er virkelig malingen som tar tid =(

    SvarSlett
  8. Det øverste kjedet likte jeg spesielt godt :)

    Jeg ønsker deg en fin helg! Klem Sylke

    SvarSlett
  9. Så nydelige smykker! Vanskelig å velge en favoritt, men kanskje det nederste, selv om det ikke er mine farger. Jeg er mer "pastellfarget". :o)

    Her har vi kost oss med pizza hentet fra vår lokale pizzarestaurant, og nå er det "Skal vi danse" og "noe rødt i glasset". Deilig med helg.

    Jeg har akkurat flyttet rundt på møblene på halve stua, og skal bytte litt plass på diverse bilder, etter hvert. Artig å "fornye" stua på denne måten.

    God lørdagskveld.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  10. Hei..
    Så flink du er med perlekjedene. Kjempefine!
    Tenker du gleder deg til å være med på julemarked. Hvilke marked skal du være med på??
    Jeg for min del går glipp av markedene i år pga jobb, men satser stort på mitt eget. Håper det ikke er for seint, og at alle er ferdige med julehandelen;)

    Sølvkjedene mine kjøper jeg hos www.grenlandsten.no

    Klem fra meg:)

    SvarSlett
  11. Flotte smykker du har laget, ferskvannsperler er vakkert. Ja, det er en travel tid...
    Er glad jeg ikke skal produsere til et marked, har gjort det før, og det ble alltid stress på slutten.
    Lykke til!

    SvarSlett
  12. Her var det mye fint,,,,,som vanlig.
    Hvilken som er favoritt er vanskelig og si, jeg liker de som er korte,,,,ligger litt opp i halsen, og fargen kan jo varieres etter antrekk,,,men brunt og sort er jo bankers,,,,
    Du spurte om jeg syr poser på bestilling,,,,det har jeg aldri gjort,,,,Men det kommer kanskje noen fler, og må nok innrømme at de to du bilde av på bloggen min, er de to første jeg har laget.
    Er ikke fult så produktiv som deg.
    Ha en fin søndag.
    Anne

    SvarSlett
  13. Kjempesøte smykker, liker alle du lager :o)
    Det sorte var jo helt nydelig, men alle fine farger er også så oppkvikkende.
    Liker godt farger.
    Spennende m give away!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  14. Det går ikke an å velge en favoritt,det er nydelig alt du lager!
    Når det er sagt,bet jeg meg spesielt i det første,men jeg klarer ikke forklare hvorfor!Lekkert var det,sånn er det bare!
    Formen er forøvrig stigende,og bra er det!Takk for omtanken.Ny uke,nye muligheter!
    Nå skal jeg ta med to av gutta på tur i solskinnet,for så å dykke ned i hobbyhulen igjen!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  15. Med den farten du holder til tider så tenker jeg du kommer i mål i god tid jeg;-)
    Alle kjedene var fine, men favoritten må for meg bli det sorte;-D
    Jeg er den typen som ikke kan ha gullfarget for det blir bare gustent og ekkelt på meg så min yndlingsfarger er sart rosa, perlehvit og sort!


    Ha en flott dag!
    Klemmer fra Grete

    SvarSlett