fredag 12. august 2011

Engler og smykke


For mange er det vel i tidligste laget å tenke på jul, men i bestemorheimen er tanken av og til innom.

I det nydelige sommerværet har jeg sittet ute og laget noen engler


"Kjolene" ser nesten orange ut på bildet, men slik er de ikke i virkeligheten. Jeg skal også lage noen med annen type vinger og "kjoler". Må jo ha både til advent og jul.

Jeg har jobbet mye med rødt i det siste, og det har jo sin årsak i rosesymbolet jeg laget etter tragedien som rammet 22. juli.

Her er roser som venter på bladpynt



Mens jeg har jobbet med symbolet, kom også tanken om rosesmykke. Det er ihvertfall verd et forsøk, fant jeg ut



Har tredd stavene ganske ensarted, og smykket ville en venninne kjøpe




Når det gjelder rosesymbolene, så har jeg bestemt at jeg vil lage bokmerker av de. Jeg tar med bildet denne gangen også



Det koster kr. 150,- og inntektene går til gjenoppbygging av Utøya. Den skal fortsatt være AUFs øy, men i fremtiden skal den også være et sted for all engasjert ungdom. Det synes jeg det er viktig å bidra til.

Ha en strålende kveld - med eller uten juletanker.









15 kommentarer:

  1. Så fine smykker du har laget!
    Ønsker deg ei riktig god helg!
    Klem

    SvarSlett
  2. Det er julesyssler i dette huset også, med javne mellomrom gjennom hele året! Disse rosene dine er så vakre, og du tryller frem de lekreste smykkerier av de! Jeg er nettopp kommet hejm fra litt koselig prat
    rundt kjøkkenbordet til mormor og morfar, det gir energi! Resten av helgen skal jeg bruke på noe fint!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  3. Tenkte faktisk på jul i dag jeg og.
    Begynner gjerne på julegaver når sommeren er over, og det føles som den er det nå... nesten uten at det har vært sommer:(
    Kjempefine de rosesymbolene dine.
    Englene var også nydelige.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Så fint det blir med rosene. Og engelene dine er søte :)

    Ha en god helg!

    SvarSlett
  5. Nydelig som vanlig. :)

    Klart jeg må bidra med nok et bokmerkeprosjekt, så jeg bestiller gjerne et av deg. :)

    SvarSlett
  6. Du er så flink med disse smykkene og bokmerkene :) Og et veldig fint formål dette går til . Koselig at man kan sitte ute i sola og jobbe :)

    Klem fra Janne som håper dere har sol i dag også :)Sola skinner i Trøndelag !

    SvarSlett
  7. Du er så flittig og toppkonsentrert som klarer å bevare ryddigheten! Med system!
    Skulle ønske det var meg, men jeg glemmer systemene mine og lager fort vekk noen nye, og da har jeg - rot!

    SvarSlett
  8. Hei høpp!!

    Lurt å begynne å tenke på julen nå..

    God tid er best!!

    Jeg hiver meg rundt å skal gjøre alt den siste mnd:)

    Rose smykket var nydelig!!

    Nå er kjolen ferdig,blogger den i morgen så får du se hva du syns,jeg syns den ble søt:)

    Nyt søndagen:)

    Klem Linda;)

    SvarSlett
  9. Heisann! Du er fult opptatt som vanlig med å skape nydelige ting ;:OD)

    SvarSlett
  10. så utrolig fine engler og smykke :)
    skulle så gjerne ha lært å lage slike ting selv ...

    SvarSlett
  11. Hei.
    Tusen takk for nydelig hilsen på bloggen min. Det gjør meg så glad ♥
    Jeg vil gjerne ha rosesymbolet som bokmerke,takk. Kjempefint er det , og det er smykket og englene også.
    Her blir det ikke noe julestyr før november ;)
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Nydelige rosesmykker du har laget og flotte bokmerker til å bli i godt humør av. Så fort sommeren er over tror jeg det er mange som begynner å tenke jul og juleproduksjon, tiden flyr så en må ofte begynne allerede nå skal en få gjort allt en tenker på....Kos deg videre!

    Klem Cille

    SvarSlett
  13. Så flott du får det til med disse smykkene! Godt er det å starte tidlig med slike prosjekt! Bokmerkene med roser er virkelig et vakkert symbol, og du er snill som gjør dette for en god sak! -Margit-

    SvarSlett
  14. Så nydelig! Både englene, smykkene og bokmerket!

    Hvor mye koster englene?

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  15. Hei Astrid:)
    Det har vært stille fra meg lenge...det kommer jo bare av at jeg hatt bloggerfri. Det har vært deilig å nyte sommer dager uten å sitte på nettet og bare "være" liksom. Vi har hatt en fin sommer selv om været kunne vært en smule bedre, men vi må ikke klage.

    Nydelig rose smykke og gjennom føring. Smykkas på sitt beste.
    Både englene og bok merkene var utrolig fine, du er flink Astrid:)

    Håper du har hatt en fin sommer og fått kost deg:)

    Ønsker deg en fin kveld.
    Gode klemmer herfra!

    SvarSlett