lørdag 6. august 2011

Hverdagsgleder

Å kunne glede seg er viktig, og det har vært særdeles viktig i den senere tid.

Dette herlige kortet fikk jeg fra et kjært søskenbarn, som hadde ordnet noe for meg


Da jeg var innom Jernia for et par dager siden, fikk jeg øye på et stort stykke flott papir som de skulle kaste



Jeg spurte pent om jeg kunne få det, og det var slett ikke noe problem.

De forskjellige motivene dekker hverandre, men bestemor fant fram saks og gikk løs.  Jeg visste godt hva jeg skulle bruke motivene til. De skulle være pynt på lokk til bokser. En innsats med heklekroken måtte også til, men dermed var sommergaven til en venninne klar. Hun simpelthen elsker turkis og limegrønt




Når jeg først var i farten med å klippe, så stæsjet jeg også den dørgende kjedelige musematten. Den var opprinnelig mørk blå, men litt stiv kartong ga den et ekstra piff



Når det skal hekles, males og perles er det viktig å innrette seg praktisk. Mitt nye system er nå testet ut, og det fungerer ypperlig.

Mer om det kommer i neste innlegg.

Har du gledet noen i det siste?





13 kommentarer:

  1. Hei.
    Jeg har eh....gledet meg selv ;)
    Takk for koselige kommentarer. Jeg blir så GLAD!
    Ja, jeg håper at det blir en litt sånn "eventyraktig" hage etterhvert. Og så skal den være lettstelt. Jeg er jo ikke 30 år akkurat ;)
    Du er så kreativ at jeg blir helt målløs. Noe så nydelig. Så flott at du ser nytte i noe som ellers skulle kastes. Og resultatet blir jo superfint!Skjønne farger ♥
    Ha en fin kveld videre. Jeg skal ta meg et glass øl sammen med min kjære....
    Klem :)

    SvarSlett
  2. Skal si at du er full av gode ideer!! Likte veldig godt de boksene, den heldige venninnen blir nok kjempeglad!

    Ha en fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Koselig med kort :) Så fint papir du har fått, og eskene dine ble jo kjempeflotte!

    Klem

    SvarSlett
  4. Er så kjekt å sjå kor kreativ du er..

    God helg :-)

    SvarSlett
  5. Koslig med så fint kort! Det ble virkelig fint med det arket og boksene ble jo så fine :)
    Jeg gledet bilen min idag... den fikk en vask :))
    Hihi...
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  6. Så kjekt når man kan lage noe fint av det som andre vil kaste, herlig! Og musematten ble skikkelig fin også. Du gleder nå hvertfall oss lesere av bloggen stadig vekk med dine fine kreative sysler :) *♥*

    SvarSlett
  7. Hei høpp!!

    Gøy du vil delta i min lille gi vekk:)Lykke til!!

    Så fine de glassene ble,det var smart:)

    Musematten var også en genial ide,du er en luring:)

    Nyt resten av helgen:)


    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. ÅÅ disse kortene husker jeg var så populære på 80 tallet :) Jeg hadde mange sånne på pikerommet ;) Jeg liker så godt de boksene , heldig din venninne som får slike :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  9. Mye sant i "Den største glede du kan ha, det er å gjøre andre glad". Jeg gleda i alle fall min venninne i dag ved å bli veldig glad over den fine gaven jeg fikk av henne, hi hi.

    Fortsatt god, produktiv helg!

    SvarSlett
  10. De krukkene ble utrolig flotte. Nydelige farger.
    Ellen :)

    SvarSlett
  11. Heisan!

    Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg.
    Godt å lese at stillhet og ensomhet gir deg energi. Det er slik jeg ønsker å få det også, for jeg må finne energi et eller annet sted :-)

    Din kreativitet imponerer meg stort, og det er alltid artig å se hva du lager.

    På slutten av innlegget ditt spør du om JEG har gledet noen i det siste.
    Vet du, først ble jeg litt flau, for det har jeg jo ikke....
    Men så begynte jeg å tenke:
    Jo, jeg har invitert en venninne på kaffe i morgen, besøkt svigermor på impuls i dag, og jammen tror jeg hun ble glad, venninnen min, som jeg tol med meg ut på kveldstur i kveld!

    Jeg hadde bare ikke tenkt på det, på den måten.

    Vel, du gledet meg med din kommentar inne hos meg idag, alltid koselig å se at det er noen som leser det en skriver.

    Klem

    SvarSlett
  12. Søte snille deg! Takk for din hyggelig hilsen, du er så søt! Her blomstrer kreativiteten som aldri før ser jeg. For en genial ide!! Jeg har lyst å bestille noen tapetprøver på nettet og se hva spennende jeg kan få ut av det:))
    Kos deg med mandagen, tenk en hel ny uke foran oss, hurra!!
    Stor klem

    SvarSlett
  13. Det er jammen mye fint en kan lage av litt papir,,,,,stilig musematte...
    Når det gjelder mine kluter så består mønsteret av 4 omganger.
    Pinne 1. Rett,,,fra retten
    Pinne 2. 1 vrang 1 rett
    Pinne 3. Rett fra retten.
    Pinne 4. rett fra vrangen.

    Så begge omg fra retten er rette, og fra vrangen er det perlestrikk på en pinne og rett på den andre.

    Jeg la opp 61 masker.
    og strikket 22 raporter med 4 pinner rett i starten og 4 pinner rett på slutten.
    Håper det var greit forklart....

    Lykke til.

    Klem Anne

    SvarSlett