fredag 2. september 2011

Spennende bekjentskaper


Onsdag startet høstens og vinterens hobbygruppe, og vi har bl.a. fått med oss en dame fra Kina. Hun er en sann mester med kunstige blomster.

Hva synes dere om denne?


Ikke bry dere om bakgrunnen på det neste bilde, men studer det fantastiske håndverket



Vi fryder oss over å ha fått henne med. Litt språkblomer er det, men det er egentlig en morsom utfordring.

Vi er virkelig en internasjonal gruppe, for vi har en fra England, en fra Australia og nå sist kom den kinesiske damen.

Ha en strålende dag. Jeg får ikke tid til å kommentere før i kveld, men da kommer jeg på besøk. Ha kaffe og godsaker klar.


20 kommentarer:

  1. Lager hun disse selv? Så flotte! Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Høres veldig ksoelig ut med en hobbygruppe. Gøy om nye tilskudd kan nye ting som dere andre kan lære.
    Ha en god helg!

    SvarSlett
  3. Du verden så flott! Skjønner godt at dette er spennende, men det er ikke alle som kan være med på noe slikt. Tror det må en viss porsjon kreativitet til og det har jo du! Lykke til! God helg til deg!
    -Margit-

    SvarSlett
  4. Heisann!

    I all hast JA!
    Må lage salat, middagen er snart ferdig.... ;:OD)

    SvarSlett
  5. Hei.
    Jo, jeg tror jeg forsto...;)
    Nydelige blomster.
    Og jeg synes det høres SÅ kjekt ut med en hobbygruppe:)
    Velkommen skal du være...nårsomhelst :)
    Så til spørsmålet ditt. Dessverre så hadde jeg bare tre frosta blader så der kan jeg ikke hjelpe deg. Men kan du bruke flate hjerter i stedet? Det er kanskje lettere å få tak i ? Grønne blader vet jeg ikke. Du må i tilfelle spør de som har bestilt, tenker jeg. Fint blir det sikkert !
    Lykke til og klem fra Ingunn:)

    SvarSlett
  6. Så fine blomster! :)

    Nei, de selges i utvalgte forretninger, du finner en oversikt på siden her: http://ringi.no/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=1&Itemid=2

    Du får ta en titt og se om noen av stedene er i nærheten av deg. Vinmonopolet er også forhandler, så det er kanskje en mulighet?

    Riktig god helg!
    Klem

    SvarSlett
  7. Hei på deg
    Lenge siden sist!
    Så herlige blomster denne dama lager :o)
    Kos dere masse gjennom høsten og vinteren !
    Takk for alltid hyggelige kommentarer hos meg!
    Klem herfra...

    SvarSlett
  8. Fantastisk håndarbeid, om man kan kalle det det..! Kineserene er generelt utrolig flinke med ALT! De bretter og klipper de fineste papirfugler, og jeg blir like begeistret hver gang. Ja dette høres ut til å være en kjekk gjeng, heldige deg. Jeg har faktisk nettopp lagt inn et innlegg om kinesisk te, morsomt vi skriver om "kina" begge to i dag:)
    Ha en koselig fredagskveld og klem fra meg!
    Anne Karin

    SvarSlett
  9. Dette var imponerende,,,om hun lager dem selv,
    Kanskje du får lært noen tips.....og imponerer oss med selvlagede blomster,,,,,
    Stikk gjerne innom , jeg har lunket eplekake, og jeg deler så gjerne
    Anne

    SvarSlett
  10. Oj så stilig!
    Kjekt med hobbygruppe!

    God helg :-)

    SvarSlett
  11. Lekre blomster. Er de virkelig håndlaget. Ojsann. Noen som har håndlag her ja. God helg til deg frue.
    Klem

    SvarSlett
  12. Så gøy å være med i ei sånn hobbygruppe, med folk fra flere land.
    Nydelige blomster er de laga av "nylonstrømper" husker ei venninne av meg laga sånne for mange år siden: Da eg blei kjent med henne på folkehøgskolen i Ryfylke, Eg gikk på Dramalinja og ho på kunst og håndverk.

    (Ho var norsk fra Jørpeland, ikkje kina.

    Ønsker deg ein fin søndag!

    SvarSlett
  13. Wow, imponerende! De var virkelig flotte :)
    Tusen takk for hyggelig tøffelkommentar! Som du sikkert skjønner har jeg ikke oppholdt meg i blogglandia på leeeenge...verken på egen eller andres blogg :( sånn blir det bare noen ganger. Men nå skal det komme litt av hvert fremover tenker jeg ;)
    Ha en fortsatt fin søndag!
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  14. Kaffen er klar, Astrid :O))
    Østens damer er superdyktige på å lage ulike blomsterpryd av forskjellige materialer! har sett mye av liknende arbeider i Thailand (hvor jeg forøvrig skal tilbringe to måneder i vinter - jippiii!!)
    Heldig dere er som har en så internasjonal handarbeidsgruppe, da vil man lære mye av hverandre!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  15. Kjempeflotte bokser og flott skrin.
    klem Turid

    SvarSlett
  16. Tusen takk for den flotte mobilveska. Va midt i blinken med både farge og pynt :-)
    Stor klem frå Britt

    SvarSlett
  17. Så fantastisk flotte de blomstene er og så morro det kommer til å være på de møtene, virkelig noe å glede seg til i høstmørket :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  18. så gøy da ! Må være kjekt å ha et slikt felleskap :-) Blomstene var aldels nydelige !

    Ønsker deg en fortsatt fin uke !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  19. Gubba så nydelig!
    Ha en fin uke! :o)

    SvarSlett