fredag 18. mars 2011

Bestemors nye smykke

Jeg må jo holde det jeg lover, og dere som følger meg så trofast og gir så mye glede, husker vel at bestemor lovet noe annet enn et ton i ton smykke.

Fargekombinasjonen er slett ikke noe revolusjonerende, men blått og grønt er flott sammen. Jeg har valgt to blåfarger og to grønnfarger. Her ser dere anhenget



Ytterdelen er tredd på fiskesen, mens hjertet og resten er tredd på en stav.

Tro det eller ei, men selve modellen er også helt ny.  Er du spent nå?

Ja vel, da er det bare å avdekke herligheten



Det var litt vanskelig å feste dette smykket på bysten, men det gir et helt greit inntrykk av hvordan det ble.

Kansje modellen skal prøves i andre fargekombinasjoner? Vi får se. Alt avhenger av dagsformen.

Oppslagstavlene er også ferdige, men det skal bestemor komme tilbake til.

Så har jeg atter en gang begynt på en gjennomgang av skuffer og skap, og da dukker det opp litt av hvert. Denne gangen var det broderigarn som fanget oppmerksomheten. Det er jo noen av dere som sysler med brodering, og derfor lurer jeg på om noen kan gjøre seg nytte av dette



Bare så det er sagt. Det ligger ikke vaset sammen, men det ble lagt slik pga fotograferingen. Det meste er tynt ullgarn



Send meg en mail og adressen din hvis du vil HA dette. Det er helt gratis. Dersom flere melder seg, får jeg foreta en loddtrekning.

Ha en strålende dag - med eller uten brodering.



10 kommentarer:

  1. Nydelig smykke Smykkas! Og fargekombinasjonene er vakre!!
    Ja sannelig har jeg et slikt lite broderigarnvarelager selv - snille du som gir bort! Ja denne gangen trenger ikke jeg noe, så heldige er de som får noe de trenger!
    Du varme menneske - må du ha en vidunderlig fin helg!!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  2. Heiann!
    Det tar ingn ende med smykker i 'bestemordesign', den ene mer kreativt enn det andre!
    Da er vi enige om både farvedefinisjoner og oppheng. Det er hva vi lærte i gode gamle dager ;:OD)... og som jeg mener fremdeles holder mål.

    SvarSlett
  3. Gratulere til de heldige vinnerne!!Herlig smykke du har laget igjen!!!

    Takk for dine alltid gode ord,er så herlig med skryting av barna mine ha ha!!

    ha en strålende helg:)

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Hei hei Astrid.
    Så deilig at solen skinner hos deg også i dag, det ble jeg glad for å høre. Er det ikke bare herlig å puste inn litt vårlig luft og ikke kuldegrader som river i nesa:)))

    Tusen takk for alltid så gode ord fra deg, du er bare så snill og god.

    Nå er mannen ute og vasker arbeids bilen og skal til på vår private bil. Det er et godt vårtegn når en får lyst å vaske biler ute i solen.
    Han er nok sulten når han kommer inn så jeg får komme meg i gang med omeletten:))

    Nyt helgen kjære venn.

    Kult smykke forresten;)

    Klem Klem:)

    SvarSlett
  5. Hei igjen...
    Du er altså så kreativ og lager så mange herligheter med perler!
    Gratulerer til heldige vinnere!!!
    Det garnet du har rydda frem kan jeg gjerne tenke meg til om du tror det går å bruke det til å hekle små blomster til pynt på mine kort?

    Nyt en deilig lørdag!!
    Klem fra nord.
    -Helle-

    SvarSlett
  6. Tok en rask sjekk med målebåndet, og tror at sånn ca. 47 cm hadde blitt fint. Eventuelt går det bra med litt kortere, men ikke så mye lengre tror jeg, for det kommer til å se litt rart ut. Klem! :-)

    SvarSlett
  7. Hei!
    Har jeg vunnet tovet pung og penn!

    Så artig! Kjempestilig! Jeg pleier sjelden å vinne noe, så jeg blir så glad når det skjer! Dette er andre gang jeg vinner noe, i bloggverden!

    Jeg skal sende deg min adresse!

    TUSEN TAKK!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  8. så kreativ du er da!
    overrasker stadig du(:
    Ha en fin helg

    klem fra Renate

    SvarSlett
  9. Alltid flotte smykker fra Smykkas !!!
    Nydelige !
    Og så må jeg gratulere heldiggrisene som vant "Give awayen" din :)

    Ha en flott søndag.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  10. Nok et nydelig smykke du har laget.
    Du er så kreativ og flink.
    Ha en fin mandag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett