onsdag 23. mars 2011

Gammel modell i nye farger

Det er tiden for å eksperimentere med litt spreke fargekombinasjoner, og perlen på bildet skulle være utgangspunktet


Turkis og oransj er flott sammen, og smykket skulle være i en av mine favorittmodeller. Bestemor satte i gang med friskt mot.

At jeg aldri lærer. Å hente fram perler når det er mørkt ute fører som regel til skivebom. Heldigvis ble det ikke noe særlig merarbeid denne gangen



Anhenget består av 7 deler



Her har det dukket opp en ny tabbe. Jeg har klart å slette bildet av hele smykket.Ja, ja, vi tar det i neste innlegg.

Men dere skal få se hvor feil fargen på den perlen som opprinnelig skulle være på den midterste staven er



I den store ryddeprosessen dukket det opp to lekre anheng som jeg fikk av min datter for flere år siden. Jeg visste jo at jeg hadde de, men ikke helt hvor......

Disse skal danne utgangspunktet for neste prosjekt



Det neste er litt defekt, men lett å fiske. Jeg har skrevet på bildet der det mangler noen perler



Dessuten arbeider hjernen med et bestillingssmykke, så arbeidsløs er jeg ikke.

Det er bare en måned til påske, og jeg ser at mange er begynt å lage pynt. Produksjonen er i gang i bestemorheimen også, men mer om det i neste innlegg.

Ha en super dag - med eller uten skivebom.


11 kommentarer:

  1. Turkis og oransje er flotte farger sammen!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Enig med Pia, knall fargekombinasjon. Nydelige anheng du har funnet frem. Blir spennende å se hva dette blir til.
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Skikkelig gladfarger!
    Her er det snøværet som råder ute, så jeg blir nesten litt mismodig bare av å se ut av vinduet..
    Kos deg videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  4. Nydelige farger sammen. Jeg ser hva du mener med den ene perlen. Blåfargen kunne gått , men de andre ble nesten korall i forhold til oransjefargen.
    Anhengene var nydelige og jeg regner med at det blir flotte smykker utav det :)
    Ha en fin dag , du kreative dame :)
    Klem :)

    SvarSlett
  5. Jeg syns du er flink, selv om ikke slike smykker riktig er "meg"!
    Lykke til videre! Flotte anheng!

    SvarSlett
  6. Hei min venn:)
    Håper solen skinner i Bergen og at våren har funnet veien dit.
    Her på Sørlandet er det bare herlig om dagen med solskinn og gode temperaturer.
    Ha en fortsatt fin uke.
    Klemmer!

    SvarSlett
  7. Jeg kjenner til den der, dumt å sitte i halvmørket å velge perler :)
    Men smykket ble jo lekker!
    De anheng er nydelig, gleder meg til å se hva du får ut av dem :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  8. Her var det mye fint du viser oss, følger dæ videre, koselig om du følger mæ og.

    Lisbeth ,O)

    SvarSlett
  9. Hvordan fikser du sånne der enkelte små diamanter mangler? Har noen sånne øredobber og lignende og det er jo så irriterende når et fint smykke blir ødelagt av at det mangler en liten detalj. Håper trikset blir avslørt i et senere innlegg. Gleder meg til å se hva du tryller frem av påskepynt også :) *♥*

    SvarSlett
  10. Nå har ikke jeg perler, men jeg kjenner til det å sitte i halvmørket å finne garn.
    Har blitt noen bommer der ja.
    Ha en fin og kreativ torsdag.
    Klem

    SvarSlett
  11. Knallfine farger på smykket!
    Og, kjempefine bokser i forrige innlegg.

    Hos oss blåser det mye for tida, så det knaker i veggene. Vinteren har vært lang. Har hatt snø siden oktober, men da blir det desto bedre når våren kommer.

    Klem fra Bente

    SvarSlett