søndag 13. mars 2011

Utgangspunktet er klart

Det gjelder faktisk to prosjekter, og vi tar informasjonstavlene først.

Nei, forresten. Aller først må jeg jo fortelle at mitt yngste barnebarn fyller 3 år i dag. Bestemor var gjest under gårsdagens feiring, og det ble noen herlige timer.

Siden jeg trengte stoff til tavlene, var det selvfølgelig naturlig å spørre min datter om hun hadde noe liggende. Hjem kom bestemor to store stoffstykker. Det ene i turkis og det andre i limegrønt.


Det ser jo ut som det ene er beige, men det er altså ikke tilfelle. Kjøpeblomstene hadde jeg i huset, og de kan bli fine til å pynte litt i kantene med. Et annet alternativ kan være å klippe blomster av dettte stoffstykket



Alt stoffet har fått en omgang med strykehjernet, så da er de tingene klar til morgendagens hobbygruppe.

Bestemor har faktisk gjort en solid innsats i dag. Nå gjør jo egentlig klesvasken seg selv, men ikke strykingen.

I forrige innlegg kom jeg med en liten antydning om at det kanskje ville bli laget et smykke i litt dristig fargekombinasjon (ihvertfall til meg å være).

Denne tunikaen har jeg hatt lenge, og nå skal den få nytt tilbehør



Litt feil med limefargen her også, men det får stå sin prøve.

Om en times tid skal jeg ut i middagsbesøk hos en venninne, og da liker jeg å ha med en liten gave. Stort sett ligger det alltid noe på lur i bestemorheimen, men akkurat i dag var utvalget særdeles dårlig. Den tovete pungen har dere sett før, men jeg måtte sette på en trykknapp. Skulle jeg ha plundret med glidelås, ville jeg i heldigste fall blitt ferdig neste søndag eller noe sånn.

Kubbelys hadde jeg faktisk og, og de har fått perlebelte



I pungen har jeg puttet et smykke, som jeg håper hun vil like. Hvis ikke, så kan det byttes i Smykkasbua



Og ellers?

Når jeg først er i sving, så kan jeg fortelle at jeg synes jeg har verdens flotteste nålepute. Den har min kjære datter sydd til meg



Hvis noen lurer på hvorfor det ikke finnes nåler på den, så kan jeg bare fortelle at til og med denne har vært på vask i dag.

Hva synes dere om innsatsen?  Hører jeg brakapplaus?

Nå er det gamla sjøl som skal pyntes, så det blir ikke noen kommentarrunde før sent i kveld.

Ha en flott søndag videre - med eller uten innsats som fortjener applaus.


15 kommentarer:

  1. Førebuingar er halve arbeidet ;)

    Og heldig er veninna som får slik flott vertinnegåve! Det er alltid kjekt å ha noko liggjande i skuffer og skåp i vente på rette anledningen :)

    Ynskjer deg ein fin start på ny veke!

    Siri

    SvarSlett
  2. Så flink du har vært da!
    Håper du har hatt en fin kveld, og at gaven falt i smak.
    Det regner jeg med(:

    SvarSlett
  3. Hvis du ikke hørte noe applaus så var det fordi jeg hadde besvimt...he he..Du er jo helt rå !
    Lilla og turkis er bare helt nydelig.
    Heldig venninne som får besøk av deg ;)
    Og jeg ser at datteren din har arvet noen kunstneriske gener. Den puta var nydelig !
    Ha en fortsatt in søndag.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  4. Tipper smykket falt i smak hos mottakeren. Og nåleputa var sååå søt. Har ikke hørt om vask av nåleputer før....

    SvarSlett
  5. For en flott gave.
    Det smykke var knallstilig, hun blir nok glad for det.
    Søt nålepute også:)
    Og grattulerer med barnebarnets 3 års dag.
    Kos deg i kveld.

    SvarSlett
  6. Gratulerer med barnebarnet!
    Og nåleputa var typisk Barbro;)

    SvarSlett
  7. *applaus* alt du får gjort, er helt imponert jeg. Gratulerer med lille gullet, da er hun på alder med vesle Bøllefrøkna her i huset som nærmer seg to og et halvt nå :) Herlig alder! *♥*

    SvarSlett
  8. Skikkelig BRAKAPPLAUS fra meg skal du ha :o)
    Du er som alltid helt suveren, kjære bestemor Astrid! Med både farger og perlerier og alt du ellers foretar deg:)
    Så herlig å se at alt er som det skal hos deg, jeg har vært indisponibel i flere dager, synes jeg hører dataen SKRIKER etter meg!!
    Ha ei god natt!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  9. Heisann!

    Aldri hørt om vårslapphet der i gården. Kreativitet blomster som aldri før, ser det ut som ;:OD)

    SvarSlett
  10. Først vil jeg starte med å takke for alle de fine kommentarene du ligger igjen, jeg setter stor pris på de!!

    Gleder meg til å se resultatet av hobbykveld!

    Og jeg regner med at venninnen din var fornøyd med gaven, alltid kjekt å ha med en liten ting for å vise at vi setter pris på de.. Det skal ikke så mye til, men det varmer så mye. For både den som gir og den som får..

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei!!!

    Jada du fortjener stor applaus bestemor,flink har du vært..
    Gratulere til barnebarnet,fin alder:)

    Nudelig vertinne gave,kos dere masse i kveld!!

    Ha en fin ny uke!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  12. Takk for besøket i bloggen min: Du hadde mye lekkert her inne. Så kreativ du er:-)

    SvarSlett
  13. Gratulerer med dagen til barnebarnet!
    Heldig gavemottaker da, regner med det falt i smak!
    Nattaklem fra Barbro

    SvarSlett
  14. Brakapplaus! Helt klart!

    For en vakker nålepute du har! <3

    Og du må jo være verdens beste middagsgjest.. heldige venninne sier jeg!

    SvarSlett
  15. Gratulerer med overstått barnebarnbursdag!

    Så nydelige blomster i lilla og lime! De var lekre!

    Likte godt din vårkolleksjon under her.

    I 4 dager har jeg og "ungene" på 15 og 17 vært på besøk hos mine foreldre, min søster og familien, min mormor og min bestemor m.m. (De bor 40 mil unna oss.)
    Har hatt noen deilige dager, med fri fra jobb. Det er vinterferie her nå.

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem fra Bente

    SvarSlett