fredag 3. september 2010

Litt anlegg, men mest Uganda

 Bestemor slenger med et par bilder av anleggsvirksom heten  i dag også, og det skal bli gøy å vise det endelige resultatet når så langt kommer


Ser det ikke festlig ut? Typsk 70-tallet med brune lister, gusjegrønne vegger og gulvbelegget var i en enda værre grønnfarge.

Alt skal fjernes i tur og orden, og denne ledningen med lyspærer er ikke første byggetrinn på en tivoli.

Jeg er svinheldig som har liten bil (på folkemunne benevnes den tyttebæret) for jeg klarer så vidt å få bæret på plass

 

Det  er flott at vi har "lokal" førstehjelp



Godt at andre tar seg av alt dette, for jeg har nok å gjøre med prosjekt Uganda.

Det er ikke få bestillinger jeg har fått, og hadde som mål å nå kr. 1.000,- før de to lokale ildsjelene reiser tilbake 14. september.

Allerede i formiddag var beløpet litt over kr. 2.000,-

Bestemor fant ut at det er bare å slenge lista opp til ca. 3.000,-.

Det skal bli så fantastisk å overlevere sjekken til disse to

Her skulle bildet ha vært, men dere ser det lenger nede. Klarte ikke fikse det.


Dette er Sunday til venstre og Gabriel til høyre.

Tenk å hete Sunday.

Etter at disse to var ferdig med planleggingen (blir sånne egentlig ferdig noen gang?), sparte de seg aldri. Barn er hentet inn fra gaten, rusmisbrukere har fått utdannelse og jobb og skoler er satt i gang - for å nevne noe.

I slike kulturer er trommer det vanligste instrument, og i begynnelsen bruke de jerrykanner. Dere ser en gul av det slaget mellom bena til Gabriel. Etter hvert er jerrykannen lagt på hylla, men det var morsomt å høre de tromme seg gjennom noen sanger.

DETTE ER DET VIKTIGSTE FOR MEG I ØYEBLIKKET

Det er skrevet om prosjektet på andre blogger, og det har virkelig varmet et bestemorhjerte. I dag hadde min datter Barbro et  flott innlegg om prosjektet. Stikk innom bloggen hennes barbroslilleateliger.blogspot.com  Tusen, tusen takk Barbro.

Det er faktisk enda en til som har viet prosjektet stor oppmerksomhet og det er kreativimpulsiv.blogspot.com. Stikk innom hos henne også. Der er det til og med give away på gang. Tusen, tusen takk til deg også, Namaste

En varm takk til alle dere som allerede har bestilt et bokmerke eller flere, og hvis det er flere som vil være med å støtte prosjektet, så bestill et bokmerke laget av perler. Fargen velger du selv.

Pris kr. 50,-/stk.

Det enkleste er at dere sender bestilling på mail, for da er det lettere for meg å holde kontroll. Husk å ta med navn og adresse.

Jeg lager i den rekkefølgen bestillingene kommer.

Jeg har ikke tid til å lese gjennom innlegget mitt, men det viktigste er at dere får med dere hovedtrekkene.
Ha en fortsatt fin kveld - helst med bestilling av bokmerke.
  

5 kommentarer:

  1. Utrolig flott at du gjør dette!!
    Jeg nevnte bestilling i forrige innlegg,men skal sende en mail;)
    Ha ei flott helg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Du e jo barra god!!!

    Nydelig innlegg som eg e sikker på rørte flærre enn meg ♥

    Så flott at du har fått så mange bestillinger, og må de bli mange flærre! Det e ein fantastisk jobb du gjørr!!

    Eg håpe dei som allerede har bestilt får med seg at det resultere i lodd på Give Awayen hos meg då ;o)

    Og så må eg sei at eg blei uhyre glad for at du syns eg hadde framstilt prosjektet ditt på ein god måte :o)

    Det blir spennande å sjå kor masse det blir te slutt!! (Håpe du ikkje slite deg ut på perling då... :o))

    Ha ein fantastisk flott perlekved videre Smykkas!!!

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg har litt for lite tid til alltid å få svart alle kommenterer, men jeg setter så stor pris på alle de koselige ordene du legger igjen hos meg! :-) Sender deg en mail om bokmerke! :-) Ha en fin kveld og helg! Klem

    SvarSlett
  4. Bra at pengene strømmer på!
    Sunday er et vanlig navn, det samme er Godbless, Godlove, Mercy, Happiness, osv. Andre navnetradisjoner enn det vi har;)

    SvarSlett