søndag 11. april 2010

Her går det unna!!!!

Ja, det begynte med maling av kjøkkenet og hva førte det med seg?

Nå har bestemor kommet fram til den utrolig glupe ideen at tak, vegger, dører og treverket rundt stuevindu og dør ut til altanen skal males. Må vel allerede nå innrømme at det som fortonte seg som gluphet også har sine skyggesider. Det er jo så sinnsykt mye som skal flyttes på, for ikke å snakke om alt som skal ned fra veggene.

Nå må ingen tro at dette er et prosjekt som skal gjennomføres for egen maskin. Det kommer en mann i neste uke og ser over tingene og gir en pris. Vegger og dører kvir jeg meg ikke for å gyve løs på, men det andre betaler jeg gladelig for.

På et eller annet forunderlig vis hadde bestemor i tillegg blitt overbevist om (det var ikke vanskelig) at det hadde absolutt gjort seg med et nytt, større fjernsyn og da er ingen i verden bedre til å ta oppdraget enn svigersønnen. Han er "handy" til tusen, og i tillegg en racer til å oppfatte hvor de gunstige tilbudene finnes.

Fredag fikk bestemor telefon om at oppdraget var utført, og i dag ble herligheten installert. Stereoanlegget som aldri brukes forsvant ut av benken, og mens mannen koblet og sjekket fikk prinsessen og bestemor tid til å lage et lite armbånd i rosa og sølv. Prinsessen var ikke så rent lite stolt over verket, men fotografering ble dessverre glemt. Prinsen tuslet omkring her inne og litt på altanen med småbilene som finnes hos meg.

Til slutt var tiden inne for å sette bestemor inn i de nye finessene, og det gikk faktisk greit. Å gi meg en bruksanvisning til slike ting er fånyttes. Gjentar så gjerne en ting jeg skrev på bloggen for ganske lenge siden:

GI MEG EN BRUKSANVISNING OG JEG GARANTERER AT HJERNEN GÅR I SVART.

Men, folkens. Tid til perling blir det stort sett litt tid til. Del to av oppdraget jeg fikk nylig var smykke i svart og sølv. Denne gangen blir det bare bilde av hele smykket og detaljene på anhenget.



Det er utrolig hva perlehettene gjør ut av seg, og sirkelen i filetgranmønster er heller ikke dum (synes nå jeg da). Den er ihvertfall praktisk å gjøre noe ut av. Her er brukt hjerter, ulike former for svarte perler og sommerfugler.



Prinsessen hadde med seg en pose da hun kom, og gjett om jeg ble overrasket over hvem det var fra og hva det var. Bare MÅ ha med et bilde av brevet. Motivet er så vakkert med alle de skjønne sommerblomstene, og en koselig håndskrevet hilsen fra Sissel.



Dette skjønne fatet fulgte med. Jeg kommenterte det på bloggen hennes da hun hadde fått tak i det på Fretex. Skrev faktisk at dette skulle jeg gjerne hatt klørne i. Og jammen har hun vært så raus at hun har gitt det til meg:





Tusen millioner takk, kjære Sissel.

Nå blir det som vanlig kommentarrunde samtidig som nyhetene skal følges.

Ha en super søndagskveld - med eller uten nytt TV.

11 kommentarer:

  1. Et skikkelig flott smykke du har laget!
    Blir vel mye TV-titting nå;) Regner med det er flatskjerm og bildet blir utrolig klart, fikk ny for et år siden selv.
    Koselig fat du har fått!
    Begynner man først å male, så baller det på seg, det vet jeg alt om;)
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Her har eg gått med planer om maling av stova mi, men kan ikkje akkurat seie eg gler meg til alt arbeidet; kvistlakk, grunning og måling... jaja, kan jo trøysta med at resultatet er verdt heile arbeidet. Du er heldig som kan kjøpa deg fri frå mykje av det ;o)
    Smykket vart flott! Akkurat slik eg likar det, og kunne godt hatt eit slikt til ein svart kjole..
    Synd at ikkje vinnarlykken var med deg, men ein gong må jo vera din tur også ;o) Og du har jo tross alt vore riktig så heldig med pakken i posten!
    Ynskjer deg ein fin start på ny veke.
    Siri :o)

    SvarSlett
  3. Det var en flott gest av Sissel! ELler en flott gave, heter det vel!
    Skjønner at du har det travelt i heimen, det høres ut som det blir total makeover!
    Flotte smykker, som vanlig!

    SvarSlett
  4. Åj, for et flott smykke...
    Og så hyggelig av vennen din å sende deg det fatet du hadde så lyst på! :) Fatet var jo bare helt herlig..

    Jeg husker ikke om jeg har kommentert det før, men jeg synes du har så fint navn. Astrid er et av mine favorittnavn og vi hadde det som en av favorittene før vi visste om Iver var gutt eller jente. :)

    Klem fra Linn

    SvarSlett
  5. Hei Astrid!!!

    Så kjekt at du likte gaven, det gleder meg stort. Du vet at den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad!

    Det er bedre å gi det til en som vil sette pris på det enn at det bare står i et skap hos meg.

    Ha en fin kveld og uke!

    Klem

    SvarSlett
  6. For et herlig innlegg dette var!Koste meg masse med god lesing her!Nydelige smykker,og herlihg fat du har fått!
    Ønsker deg en flott,kommende uke!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  7. Hei Astrid (:
    Hyggelig å høre fra deg!
    Kjempe fornøyd med skrivepulten ja, så du må bare sette igang du også (: Mye arbeid, men verdt det som du ser.
    Malings prosjekt på gang du og ser jeg. Godt med litt forandring!
    Ha en fin Søndags kveld!

    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med ny tv og FAT. Så utrolig koselig med sånne uventede gaver. ☺
    Ang. maling; Ja det er gjerne sånn at det baller på seg. Om man maler veggen ser man plutselig at karmer og lister bør males osv. Kanskje jeg skal lage et innlegg omm den gangen jeg skulle skifte lyspære i vifta over komfyren og endte opp med å male hele kjøkkenet? Noterer den på ideblokka. Ønsker deg en riktig flott uke, jeg skal faktisk til Bergen om noen dager og dessverre blir det visst servert regn....surprise! Hi hi.

    SvarSlett
  9. Lykke til med oppussingen. Enig i at det følger med mye arbeid i slike prosjekter, men det er kjempemoro når alt er ferdig. Lekkert smykke du har laget.

    SvarSlett
  10. Det ble et elegant smykke! Lykke til med oppussingen!

    Klem

    SvarSlett
  11. God morgen!
    Nydelig smykke, ja! Fint å pusse opp på denne tiden av året - vi trenger litt fornying alle mann! Sånn som meg: Jeg trenger både ny sykkel og ny giv! :-))

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett