søndag 25. april 2010

Hvor er målområdet?

Bestemor kan ikke svare dere for prosjekt oppussing fortsetter, og fortsetter og fortsetter.

Nå er ihvertfall stuen oppe og står, ihvertfall sånn noenlunde. Møblene er på plass, i vitrineskapene har glass, kopper og andre viderverdigheter fått sin plass og malerier pluss bilder kommet opp på veggene. Gardiner gjenstår, og det håper jeg å få på plass i morgen.

Og tirsdag fortsetter maleren..... Bestemor har tatt langhelg.

Det har ikke vært særlig lystelig å stege omkring her, men når bestemor studerer resultatet så langt, så sier hun seg meget fornøyd.

Midt i galskapen, eller kanskje det er riktigere å si kaoset, har det blitt noen ørsmå stunder til perling. Dessuten har de to kreative gruppene gått sin gang.

Jeg forventer ikke at dere skal huske hva jeg skrev om og viste bilder av i begynnelsen av april, og derfor har jeg tatt med dette:




Her er det altså meningen at gamla skal lage noe ut av dette kjedet. De fasseterte perlene er aldeles nydelige, i og med at de skifter i fargen ut fra hvordan lyset faller. Må bare innrømme at det aldri har skjedd før at jeg har brukt så lang tid på å finne en glup løsning. Kjedet kommer fra damen på Stord som har sin favorittmodell, nemlig at smykket skal være 43 cm langt og ha 7 staver.

Det var faktisk litt ekstra arbeid med å få det fra hverandre også, i og med at det var en knute mellom hver perle.

Vel, vel. Etter et ukjent antall forsøk og med en blanding av malingslukt og rengjøringsmidler i nesen, falt valget på en kombinasjon av disse perlene:



Denne gangen kom stasperlene fram, og med det menes Swarovski-krystaller - både runde og trekantede. Dette er jo også fantastisk flotte perler, og jeg tror fargespillet kommer rimelig greit fram på de neste to bildene:





Her kom bestemor ihvertfall i mål, og damens datter har nettopp vært og hentet stasen. Kan tro jeg er spent på tilbakemeldingen.



Nå skal jeg ta fatt på kommentarrunden, men jeg klarer nok ikke lese meg gjennom alle innleggene som noen av dere har produsert siste uken.

Innom kommer jeg ihvertfall, og legger igjen et spor.

Ha en strålende søndagskveld - med eller uten målområde.

21 kommentarer:

  1. Så fint smykket ble! :)
    Ønsker deg en fin start på den nye uken!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nok et kongelig smykke fra deg, lekkert!
    Ha ei god uke, så får vi håpe på mange soldager framover!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. så fine smykker du lager!

    Ønsker deg en finfin ny uke!

    Stor klem!

    SvarSlett
  4. Flotte smykker!!..også du som sier at jeg har talent;)-Jammen har du det selv også;))-Og det til tross for malingslukt!
    Ønsker deg en fortsatt fin søndag og en fortreffelig ny og kreativ uke

    SvarSlett
  5. Heisan Astrid.
    Takk for hilsen, godt og se at du er tilbake på bloggen =) Men vi vet alle at oppussing tar tid og rot blir det underveis.

    Vi har hatt et par koselige rolige dager på hytta.
    Vi lader opp til den store flyttesjauen som starter om ikke så lenge =)
    Gleder meg masse til det..
    Ha en fin morgendag ;)
    KLem

    SvarSlett
  6. Vi var kjempeimponert over smykket!!! Gjett om vi skal bruke det!

    SvarSlett
  7. Dette ble et nydelig smykke. Vel verdt litt grubling før du fant løsningen.
    Ønsker deg ei glad uke :-)
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  8. Det ble et flott kjede. Så fint det er sammen med de andre perlene.

    Lykke til med resten av oppussingen! Klem

    SvarSlett
  9. Godt å ha deg tilbake! Skjønner du har stått på med oppussing. Nok et flott smykke fra deg!

    SvarSlett
  10. Smykkene dine er kunstverk!Nydelige,alle sammen!!!!Ønsker deg en kjempefin uke!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  11. Helt nydelig! Hun blir garantert fornöyd med det.
    Forstår att du har fullt opp for tiden men det blir nok super fint hos deg nå, og når allt er klart kan du pärle for fullt igjen. Önsker deg en fin uke og lov meg og ikke stresse. Klem til deg vennen!

    SvarSlett
  12. Det blei superfint!Smykket altså.
    Styr og rot med oppussing det er sikkert.
    Men så blir det så fint etterpå.

    Ønsker deg ei fin uke!
    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  13. Hei!
    Så flott smykke, ja, du lager mye lekkert!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  14. Du har laget nok et flott smykke!
    Kunden din vil nok like det!
    Klem!

    SvarSlett
  15. Flott smykke, likte kombinasjonen av svarte perler, de fasseterte og swarovskikrystall. Nå skal jeg snart besøke søsteren min i Molde og da får jeg se smykket du har laget til henne. Gleder meg :)

    SvarSlett
  16. Huff ja, oppussing tar på. Men det er som regel verdt det, at det blir flott til slutt. ☺

    SvarSlett
  17. Å, så nydelig!
    Tenker den heldige eieren bærer dette smykket med stolthet jeg! Det er jo bare helt fantastisk!

    Skjønner det er full oppussing på gang! Slit når det holder på, men resultatet bruker jo å være ganske fornøyelig :)

    Ha en superfin uke, kjære deg!
    KLEM

    SvarSlett
  18. Du er altså så flink til å lage smykker!
    Jeg er strålende fornøyd med det jeg vant og har brukt det flere ganger!! OG fått mye skryt :))
    Ønsker deg en nydelig uke min kjære bloggvenn!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  19. Hei Smykkas
    For et lekkert smykke det blei,-- Du er dyktig!!
    Takker for koselig kommentar hos meg.
    Har du satt deg inn i hva Gledessprederen er ?
    Om ikke det er noe for deg,er jo papirting det handler om her,så start en Gledesspreder i din perleverden.
    Kjempespennende er det !!
    Ha ei kreativ helg og håper du blir fornøyd med oppussinga !
    Hvil deg litt,så
    ønsker jeg deg hjertelig velkommen til mitt hus,som også trenger en omgang med malingskosten....
    Klem -Helle-

    SvarSlett