tirsdag 6. april 2010

Utfordringer til bestemor

Vel overstått påske til dere alle.

De som har vært bortreist har vel nå fullt opp med å komme seg ajour med klesvask, og få barn avgårde til barnehage og skole. På jobben er det vel også for de fleste tungt å komme gjennom den første dagen. Dette er vel et fenomen som går igjen etter feriene, enten det er påske, sommer eller jul.

For bestemor har det vært bypåske med siste finish av oppussing og demontering av et møblement, som noen av dere kjenner til fra før.

Vel, avslutning og avslutning, fru Blom. Det er nok mer som krever en innsats, men allerede skjærtorsdag dukket det opp to nye utfordringer på smykkefronten.

Bare heng med videre:



Som dere skjønner, her er det bare å sveive i gang de kreative cellene. Perlene er kjempeflotte, og sjatterer i de nydeligste farger ut fra hvordan lyset faller.

Foreløpig er bestemor ikke sikker på hva hun skal kombinere disse perlene med.

Neste utfordring var denne:



Superfotografen har ikke fått med hele teksten på lappen, men disse perlene skal bli to smykker - et kombinert med gull og det andre med sølv. Ikke nok med det, men de skulle også være litt prangende, for å si det slik.

Etter en stund i tenkeboksen, fant Smykkas ihvertfall utgangspunktet. Det ble blomster i gull med strass i midten:



Men det ble ikke bare med den ene blomsten. Plutselig løsnet det liksom, og dermed satte jeg like godt sammen tre blomster som en del av anhenget.

Svarte perler fikk forskjellig type perlehetter og uten mer detaljerte beskrivelser, kan bestemor vise resultatet:



Har supplert med noen gullblader, siden dette med litt prangende var en nødvendighet.

Med et omsider ferdig anheng, bygget Smykkas opp den videre delen med staver påtredd samme type perler som i anhenget:



Om det i sin helhet er blitt prangende nok, har jeg faktisk ikke peiling på, men det er ikke så farlig. Alt kan jo endres på.

Med dette er den ene utfordringen unnagjort, og det gjenstår bare to. Har så vidt begynt, eller tenkt litt, på det som skal kombineres med sølv.

Fortsettelse kommer.

Ha en flott hverdagskveld - med eller uten prangende smykker.

14 kommentarer:

  1. Åj, se her, ja, artig med utfordringer! Skjønner at det ikke bare er hus som pusses opp - du driver med oppussing av smykker også!
    Vi er i gang med hverdagen, har bursdager på gang i dagene som kommer, og på mandag er det jobb....

    SvarSlett
  2. Så flink du er da.Du har det artig du.
    Klem

    SvarSlett
  3. Å de svarte perlene er leeekre! Min oldemor hadde noe sånt!

    SvarSlett
  4. Skikkelig lekre perler, blir spennende å se hva du kombinerer de med :) Takk for nydelige ord på bloggen min :)

    SvarSlett
  5. Jøss så flott dette ble. Du må ha et utrolig utvalg av perler og tilbehør. Blir kjekt å se hva det andre blir til. Du er bare så dyktig.

    SvarSlett
  6. Klesvask ja, maskina er visst ferdig akkurat nå, den femte omgangen etter ferien. Har vært så trøtt på jobben i dag, vanskelig å snu tilbake døgnet etter ferien. Og du er i full sving med produksjoen ser jeg. ☺

    SvarSlett
  7. Så fint det ble med blomstene og perlene sammen. Det er godt med utfordringer iblant!

    Ha en fin uke! Klem

    SvarSlett
  8. Svart er ein sikker farge! Og eg likar godt det du har trylla fram denne gongen òg. Alt er fint, på kvar sin måte :o)
    Har byrja i nytt arbeid no, og kjem til å ha det travelt framover. Så om eg ikkje gjer lyd frå meg, så kan det vera det som er grunnen :o) Men eg kjem innom med jamne mellomrom - garantert! ;o)
    Ynskjer deg ei fortsatt fin veke!
    Siri

    SvarSlett
  9. Oh, så lekkert. Svart er jo klassisk og stilrent og de blomstrene var jo kjempefine. Ønsker deg en fin dag videre.
    :) Susanne

    SvarSlett
  10. Du har virkelig noen utfordringer!
    Og arbeid nok, etter hva jeg forstår.
    Hvordan får du nye kunder?

    SvarSlett
  11. Hei Astrid...Nå hadde jeg skrevet et lang innlegg til deg her, så forsvant det når jeg sko legge inn koden under kommentaren. Det var skikkelig IRRITERENDE og jeg orker ikke å skrive like langt en gang til. JEg får komme tilbake igjen. Du kan enkelt fjerne "koden" under kommentaren så en slipper det problemet. Jeg fikk tips om det og fikk fjernet den. Tror det var på utforming-innstillingen...Ta deg en titt =) Ha en flott dag. Klem

    SvarSlett
  12. Spennende. Blomstene var kjempfine og passet godt til de svarte perlene:)

    SvarSlett
  13. Hei hei:)

    Hun over deg på Pay it forward ville ikke være med likevel, så da får du en liten pakke i posten om du vil.
    Send meg adr din på mail:)

    Klem Lise:)

    SvarSlett
  14. Flott smykke fra deg igjen! Nydelige perler det var i det, kan forestille meg hvordan det gnistrer i grønne og lilla nyanser når lyset kommer på det. (Stemmer det?)
    Ønsker deg en fin helg! Her gleder vi oss over at det endelig har kommet sol hit! Det ligger en awardhilsen til deg i bloggen min :)

    SvarSlett