fredag 2. april 2010

Nytt fra bestemors verden

Ja, nå var det sannelig på tide å kaste seg over fotoapparat og tastatur.

Kjøkkenet er ferdig, og det er en sann nytelse. Det siste som ble gjort, var å feste håndtak og knotter. Det skjedde i går, og ble liksom kronen på verket.

Det er sannelig ikke lite jeg har pakket til Fretex, og jeg har en mistanke om at det kunne vært pakket mye mer. Men for å være helt ærlig - jeg hadde ikke flere banankasser, og gadd ikke kjøre ut etter flere. Kartoner er det ikke vanskelig å få tak i, og jeg kan stue i bilen og få det levert for egen maskin.

MEN DET BLIR IKKE DENNE UKEN!!! ..... og heller ikke neste. Nok er nok.

Nå har jeg fått laget meg ny arbeidsplass, noe som er en like stor nytelse som det at kjøkkenet er ferdig.

Litt småtteri har jeg puslet sammen, i tillegg til at jeg har noen prosjekter for andre. Konditoren skal ha tre barnearmbånd, men jeg må nok enten ta en telefon til eller stikke innom gullsmeden på senteret. Jeg har ikke peiling på lengden som beregnes til små prinsesser på 4, 6 og 8 år.

Forresten, kanskje noen av dere kan hjelpe?

Damen som skulle ha alle OL-smykkene, har gitt meg nye utfordringer, og det gleder bestemor seg til å ta fatt på.

Dere som er fast innom bloggen min, husker sikkert at jeg skulle lage en lang del til smykket mitt med sølvfolierte perler. Det prosjektet har jeg klart å fullføre.



Inne i den ovale ringen har jeg tredd to sølvfolierte perler og mellomperler på stav. Samme type perler er hengt nederst, men her er det myket opp med glassbalder, slik at formen ikke blir for "streng".

Videre har jeg tredd vekselvis lenkestykker og staver med sølvfolierte perler:



Noe bilde av hele stasen kommer ikke, for det var faktisk ingen av bildene som ble godt nok. Her er det bare å innrømme at bestemor ikke gadd gjøre flere forsøk. Det ville seg liksom ikke, så dermed er det bare å si at dere får bruke fantasien. Dere klarer helt sikkert å se det for dere.

Men det dere skal få se, er øredobbene og armbåndet. Viste et lignende armbånd tidligere, og det har jeg tredd om. Grunnen til at øredobbene er forlenget med lenke, er at de må være slik på grunn av bestemors hårsveis.

ØREDOBBENE SKAL JO SYNES!



Så har jeg fått spørsmål fra venner og kjente om jeg ikke kan legge ut en billedkavalkade. Dette for at det skal bli enklere å finne de forskjellige modellene. Pussig nok er det ingen av mine venninner eller andre godt bekjente som er bloggere.

Enkelte ganger lurer jeg på om vi bloggere har et eller annet gen som er blitt trigget av i den digitale verden. Det går jo ganske mye tid til dette. Kanskje en sak for Eia?

Ha en kjempefin dag, med eller uten bloggegen.

8 kommentarer:

  1. Kjære Smykkas!
    Gratulerer med nytt kjøkken og ny arbeidsplass, så moro!!
    Og så fantastisk flott du laget det lange smykket, en genial løsning som ga et vakkert uttrykk!
    Du er utrolig flink!!
    Og så koselig du er med på min Give Away ♡♡♡ makaløst kost vet du!!
    Fortsatt god påske kjære bloggvennen min!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  2. Så deilig å være ferdig med kjøkkenet! Og godt å kvitte seg med en del ting. Da blir det lettere å holde orden også.

    Ha en riktig god påske,
    klem fra meg!

    SvarSlett
  3. Hei!
    Tusen takk for hilsen hos meg - det er sååå deilig å være hjemme igjen til påske! Så deilig å være ferdig med kjøkkenet - og en liten oppryddning er jo alltid fint både for deg og Fretex!

    God påske ønskes deg og dine!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  4. God påske käre Astrid!
    Håper du har det bra, og grattulerer med nytt kökken og arbeidsplass så göy :o)
    Jeg har påske fri fram til mandag og skal vaske bil og sy litt. Og så blir det masse godt og spise selvfölgelig. Stor solig klem til deg!
    Foresten jeg har ett lite spårsmål det fine kjede du laget till meg föler jeg er litt kort runt halsen, det går bra men det skulle nok blitt ennu finere om det var litt längre. Tror du jeg skulle på noe sett kunne forlänge det? Klem klem!

    SvarSlett
  5. Så flott at du er ferdig med kjøkkenet! Hva blir neste prosjekt? Ha ei fortsatt flott påske!

    SvarSlett
  6. Heisan
    Det er heilt sikkert deilig å vere ferdig med kjøkkenet. Eg ser på det rommet som det viktigaste i huset.
    Så kjekt å høyre at du har mange oppdrag. Det er jo som bekreftelse å rekna at du lagar noko flott og attraktivt :o)
    Til sist ynskjer eg deg ei fortsatt god påske.
    Siri

    SvarSlett
  7. Gratulerer med nytt kjøkken og arbeidsplass samt vel gjennomført Fretex-prosjekt. Sånt tar på så nå får du unne deg å slappe av litt. ☺

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Nydelige smykker du lager!!

    Klem Siw

    SvarSlett