torsdag 20. mai 2010

Det er nå litt koselig

synes bestemor. Det er jo litt spennende å "stæsje" rund seg etter et ganske omfattende oppussingsprosjekt. Det var i denne forbindelse at gamla kom hjem med diverse ting og tang da senteret hadde nattåpent.

Denne her, ja, den tryglet om å få bli med hjem. Klart bestemor kan passe tiden uten veggur, men det er jo en ganske lekker sak:



Det lå noen knagger i en kurv, og der fant jeg denne:



Nøyaktig samme mønster som klokken, og selv om tingene er i hvert sitt rom, så tryglet også knaggen om å få være med hjem. Lurte litt på hva den skulle brukes til, for syntes liksom den var litt for fin til å henge fra seg på. Og da fant bestemor noen lysmansjetter i "tølene" sine og surret de sammen. Alle fargene matcher!!!

På den ene veggen i gangen har bestemor to store speilfliser, og de dunne vel kanskje bli litt sprekere?

Klart det. Derfor ble disse med hjem:



En annen knagg som også fikk bli med hjem, er denne:



Nydelige engler, og på den henger en duftpose som trenger litt innmat. Gjett hvor posen kommer fra?

For ganske så mange år siden fikk bestemor en spesiell gave fra sine foreldre, og den har fått hedersplass i gangen:



Dette er et silketrykk som er laget av Sverre Loge Pettersen, som i sin tid var godt kjent i byen. Haraldsgaten - eller rettere sagt Haraldsgatå - er Norges lengste, rette gate.

De to fjølene (Haugesundsfjølå) er av samme størrelse, men det som er spesielt er den andre siden:



Her er årstallet 1984 med, og teksten er et utdrag fra en revy i Haugesund. Håper det er lesbart. Uansett - de gjør virkelig susen på brystpanelet på den ene siden av entreen.

Bestemor er ihvertfall fornøyd.

Der er blitt en del blomster i dette innlegget , og her kommer litt mer. Skoene passer fortreffelig til fargene jeg bruker vår og sommer, og putene er virkelig koselige i den brunbeige salongen min.



Hva synes dere forresten om bestemors duftelys?

Glassbrikken hadde jeg fra før og også rosenknoppene.

Koser meg faktisk med det lille arrangementet på salongbordet.



Ha en strålende kveld - med eller uten nattåpent og duftelys.

Har faktisk et smykkeprosjekt på gang også - bare så det er sagt.

16 kommentarer:

  1. Så flotte ting du har kjøpt! Du minner meg også på at jeg må ut å kjøpe flere duftelys for jeg er fri! TAkk!

    Stor klem!

    SvarSlett
  2. Det var da voldsomt til shopping:-) Kjempefin klokke og skjønne knagger!

    SvarSlett
  3. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gosh så mange vakre ting du fant - herlig med slike funn... fikk lyst på alt sammen jeg...særlig de supersøte telysene med rosemønster...klem Siv

    SvarSlett
  4. Takk for dine alltid hyggelige kommentarer;D
    Det var nydelige ting du har kjøpt deg, likte godt knaggene, klokka og ikke minst de koselige lysene;) Jeg elsker duftlys og helst i vanilje, uvisst av hvilken grunn, men de er og blir favoritten.
    Jeg som har hatt den store skrekken for rosa hele livet har faktisk kjøpt meg 2 rosa rillete kubbelys i dag, tror denne bloggverdenen begynner å virkelig krype innunder skinnet på meg:D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Skal si at du har fått kjøpt masse fint, ble litt misunnelig på noen av de tingene ja!

    Og klart at man skal ha det fint rundt seg, så du kan shoppe med god samvittighet!

    Klem

    SvarSlett
  6. Hei Kjære smykkefrue =)

    Tusen takk for de koselige hilsene fra deg, du gjør meg så glad. Som du nok har fått med deg har ikke hatt tid å være så mye på nett men skal prøve å få litt tid fremover og holde meg litt oppdatert på bloggene og hva som skjer.
    Du har hatt mange flotte innlegg når jeg så nedover her på siden din..
    Og så mye flott du har fått med deg hjem. KLokken var nydelig, skjønner godt du ikke kunne motstå fristelsen =)))

    Nå er mannen min ute og maler litt på nybygget og jeg sitter og slapper av litt med pc en i fanget. Godt å koble av litt. I morgen skal vi til Ikea og bytte to av sofaene =))

    Ha en flott kveld videre og ikke minst en trivelig helg.
    Vi Blogges vet du..
    *klem, klem*

    SvarSlett
  7. Du har vireklig handla, nå ja! Masse flott du viser fram! Lysene var kjempe-søte!

    SvarSlett
  8. Jammen har du handlet!!! Spesielt klokken likte jeg veldig godt.

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  9. Ja, her var det masse fint. Jeg likte spesielt godt skoene. Herlige sko :)

    SvarSlett
  10. Kjempefine ting du har fått tak i. Jeg falt veldig for veggklokken:)

    Ha en fin kveld..

    SvarSlett
  11. Sannelig hardu gjortkupp idag! Nydelie saker du viser!
    Da går du sommeren lett i møte med flotte sko!

    Nyt pinsehelga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Klart det gjør seg med ny pynt når man har pusset opp!
    Og så det nydelige silketrykket du har!
    Ellers tusen takk for koselige kommentarer hos meg!
    Klem!

    SvarSlett
  13. Så lekre ting du har fått deg! Den klokka var utrolig fin :)

    SvarSlett
  14. her har du gått bananas på senteret ditt. Er det ikke kjekt da. Alltid koselig med noe nytt og så masse fint du fant da.da står det bare igjen å ønske deg en trivelig pinsehelg
    klem

    SvarSlett
  15. Søte ting, kjekt med litt nytt:) Og når det er varmere og lysere er det koselig med lyse ting- og blomstrete ting! Ha en flott fredag!:) Klem Heidi

    SvarSlett
  16. Jeg skulle legge inn kommentar i går, men teknikken sviktet.

    Mye fint du har kjøpt deg, og leiligheten er jo blitt så lekker etter oppussingen.

    Tusen takk for omsorgen du alltid viser meg, og takk for melding da jeg var på cellegift i går.

    Klem fra Else

    SvarSlett