søndag 21. mars 2010

Når det skjer så mye og mye skal gjøres

Ja, da blir det ihvertfall ikke tid til blogging. Den saken er klar.

Jeg skal forsøke å få med hovedtrekkene, og kan begynne med at jeg fikk besøk av min kjære venninne, Turid. Hun har nettopp vært på ferie i Dubai og Qatar, og det var mangt og mye det skulle snakkes om. Syntes det var spesielt gøy å høre fra Dubai, i og med jeg har vært der flere ganger selv.

Tiden flyr bare så altfor fort når vi er sammen, skjønt det gjør det vel alltid når man er i godt selskap.

Se de to flotte sjalene jeg fikk av henne:



Synes disse gyldne tonene er helskjønne, og jeg måtte faktisk ta et nærbilde av de fine trådene som er vevd i hverandre:



Det andre har en helt spesiell fargekombinasjon, nemlig svart, beige, sølv og blått



Helmaks det også.

Husker dere smykkene jeg holdt på med under OL?

Ikke?

Det gjør absolutt ingenting. Damen som skulle ha de, hadde hatt besøk av en venninne som "stakk av" med det ene, og dermed måtte jeg lage et nytt i lilla (mørk lilla).

Damene, som også er naboer, kunne ikke godt ha identiske smykker, og dermed måtte jeg tenke litt nytt. Utgangspunktet har hele tiden vært samme modellen, som mottageren selv har valgt.

På anhenget



har jeg brukt perlehette som omslutter to perler (nytt på markedet), fasettslipte hjerter i sølvramme, asymetriske perler og sølvperler.

Må bare innrømme at når jeg kommer så langt som til å fotografere hele stasen, begynner jeg å bli ganske utålmodig. Dette er liksom ikke min greie, og derfor kan resultatet bli litt variabelt.

Ikke så farlig, egentlig, for det viktige er jo at den som skal bruke smykket er fornøyd. Er det dette de kaller fattigmannstrøst? Dette med å trøste seg selv...

Pytt, pytt. Her er resultatet



Det er bare noen få minutter igjen til trekning av min Give Away, og fremdeles er det mer jeg skulle ha skrevet om og vist bilder av.

Men det skal nok bli. Må ihvertfall få sagt at også malerånden er kommet hjem fra ferie, og det er et prosjekt som tar tid.

Ok, ha noen fine minutter mens dere venter. Må ta en siste sjekk om det er flere lapper som skal skrives. Oppdaget en ny tidligere i dag.

1 kommentar:

  1. Det siste bildet ditt besto bare av ramme på min pc, men jeg så jo mye lekkert over det;)

    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvarSlett