lørdag 1. januar 2011

En titt på noen av julegavene

Bestemor har ikke hatt noen grunn til å være på byttehandel, for alt som var i julegavene var ganske enkelt midt i blinken.

Fra min datter fikk jeg bl.a. nydelige kort som hun hadde laget selv, og det ene skal forbli i bestemors eie. Klovnebildet er rammet inn og hengt på veggen.


Kjempefint synes bestemor det ble, men kanskje bildet også skulle hatt passepartour? Kan faktisk ikke helt bestemme meg.

Lekker morgenkåpe hadde også min datter kjøpt, og et nydelig fotoalbum med bilder av barnebarna var også blant det hun ga meg denne julen.


Bestemor hadde også pledd i blåfarger på ønskelisten, og det fikk jeg av mitt eldste barnebarn. Blått blir en av vårens trendfarger har jeg lest et sted. Det spiller ikke noen rolle for meg. Jeg liker rett og slett blått.

Fra en flott venninne fikk jeg denne nydelige krukken



Som flere av dere sikkert husker, så hadde bestemor med seg perler under sykehusoppholdet. Det ene jeg laget skal være mitt eget, og det er klart jeg må vise dere stasen. Først skal dere få se anhenget



Jeg var litt i stuss om kjedet skulle være i kombinasjonen turkis og gyllent, men endte opp med turkis og sølv. Smykket er laget av ganske store perler og i en del spennende varianter. Dette passer perfekt til et litt røft dagligantrekk.



Fargetonene er faktisk mer variert i virkeligheten. Den innerste lenken er festet med 2 små låser, slik at den kan flyttes eller tas av og på




Det blir en liten pause i perlingen, for her i bestemorheimen må lageret fylles. Derfor blir det strikking og hekling som blir gjøremålet, og jeg må takke alle dere som har gitt meg fantastiske tips om slike sysler. Det er mer enn nok å velge i, så i første omgang blir det nok et arbeid jeg ikke blir lei av etter noen få dager.

Riktig godt nyttår til dere alle, og jeg håper bloggingen blir like spennende i året vi nettopp har begynt på.




17 kommentarer:

  1. GODT NYTT ÅR!!
    Barbro lager de herligste bilder!..og blått er flott!
    Jeg tror det blir et godt år, velger å tro det i utgangspunktet:)
    Nyt helga før hverdagene kommer, klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Flotte gaver, nydelig krukke.
    Klem og godt nytt år! :)

    SvarSlett
  3. Fine gaver du har fått! Klovnebildet ser jo veldig dekorativt ut i den rammen du har satt det i - passepartout hadde sikkert også vært flott, med en annerledes virkning. Likte glassvasen din kjempegodt, veldig formskjønn! Og flott smykke du har laget igjen, fine farger.

    Ønsker deg en god dag! Klem

    SvarSlett
  4. Jeg stemmer for passpartout, synes bilder kommmer best fram med det. Godt nyttår!

    SvarSlett
  5. Godt nytt år til deg kreative dame!
    Nydelige gaver du ha fått, og jeg går også for passpartouts på bildet, det fremhever det mye mer.
    Her går det også i strikking, luer, og har ikke greii å lage meg en enda som jeg er fornøyd med, så den tredje er påbegynt ;o)
    Restegan... ja det har jeg også mengder av, og store planer, men vet ikke hva tid jeg begynner, har faktisk et par lappetapper som er påbegynt, men tror de blir sende til mer trengede når de er ferdige, Det er måte på hvor mange tepper jeg selv kan ha.
    Og når en avslutter et strikk sitter en jo alltid med nye rester. og så lir jeg av garnmani,tror jeg. Fine farger, kvaliteter osv.

    Lykke til med dine prosjekter!

    SvarSlett
  6. Flotte gaver. De trenger nok ikke byttes :) Tror jeg hadde tatt passpartout på bilde fra Barbro, det gjør liksom litt mer av seg da. Godt nyttår til deg :)

    SvarSlett
  7. Herlig med sånne gaver som faller i smak! Klovnen gjorde seg helt klart flott i ramme!
    Godt nytt år!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  8. Godt Nyttår!! Så fine gaver du har fått. Synes bildet ble veldig fint i rammen!
    Nydelig smykke også!

    Klem fra meg.

    SvarSlett
  9. Hei Astrid!
    Flotte gaver. Særlig klovnebildet. Selv har jeg kjøpt et englebilde fra din datter. henger her og alle synes det er supert. På den roselykta du spurte om har jeg drysset vanlig glitter over dec.limet. Derav frost effekt og det glitrer bå det lyser.
    Klem

    SvarSlett
  10. Utrolig flott klovnebilde,sikle....
    Takk for koselig kommentar hos meg :o)
    Har sendt degen mail..

    Klem herfra
    -Helle-

    SvarSlett
  11. Hei igjen
    Klart jeg tar utfordringen!
    Tusen takk,Astrid ♫

    Klem herfra :)

    SvarSlett
  12. Heisan du. Så masse flott du har fått deg. Håper du har hatt ei riktig trivelig jul, og jeg ønsker deg ett godt nytt år.
    Klæmmer Susanne

    SvarSlett
  13. Så mye fint du har fått.
    Håper du får et fantastisk godt nytt år.
    Klem Anne.

    SvarSlett
  14. Du har startet det nye året med litt hell og lykke! Følgertrøstepremie hos meg :) Ta en titt på premielisten og send meg en mail med dine 3 ønsker. Riktig godt nytt år! *♥*

    SvarSlett
  15. Så masse flott du har fått!

    Ønske deg skikkelig godt nyttår tebake :o)

    Eg har forresten ikkje oppskrifter, for eg dikte underveis :o)
    Du finne sikkert nåken fine da tenke eg, og det glede eg meg te å sjå :o)

    SvarSlett
  16. WOW Astrid....Snakk om flott design på det blå smykket. Det kommer du til å lyse opp i når du har det på :))
    Barbro er jo en kløpper på sy maskinen så jeg må si at du var heldig som fikk en slik flott julegave. Tenker du er stolt av din kreative datter og hun kan være stolt av sin smykke designer mamma ;)))))

    Ønsker deg en kjempefin kveld.
    KLemmer

    SvarSlett
  17. Nydelige gaver du har fått.
    Lekkert smykke du har laget.
    Ønsker deg og dine et riktig Godt Nyttår.
    Klem

    SvarSlett