torsdag 6. januar 2011

Google mer her og Google meg der

Dette med Google kommer til slutt i innlegget. Bestemor vil begynne med å sende en vårlig hilsen til dere alle


Nå er det mildvær her hos oss, og det er grått og trist. Takke meg til skikkelig vinter. Vel, om det er grått og trist ute, så er det enkelt å hente farger frem inne. Bestemor måtte bare ha meg seg blomster hjem.

Så var det strikkeriene da. Dere må selvflgelig få et innblikk i hva som er gjort på den fronten



Farger her også. Som dere skjønner, skal disse pungene stæsjes litt, men det ble ikke gjort så veldig mye ut av det. Bestemor fant rimelig fort ut at prinsessen sikkert vil ha den i cerisse, og hvis hun vil ha mer pynt på, får hun tillatelse til å slå seg løs i hobbytingene mine.

Så kom neste tanke. Prinsen er enkelte ganger opptatt av å ha det samme som storesøster, og da måtte det bli en til han også.

Dermed ble resultatet slik



Perlehjertet som blonden er tredd gjennom, viser ikke særlig godt, men det bedrer seg på neste bilde. Bestemor skal legge noe småtteri oppi, men foreløpig er det ikke blitt mer enn en bling, bling penn til hver av de



Så var det Google da. Siden bestemor plutselig har fått den store lysten til å strikke og hekle i tillegg til perlesysleriene, var det mange som tipset om alt som var å finne. Her var det bare å google i vei.

Snakk om tidstyveri. Før bestemor ante ordet av det, var hun langt inne i bilder og oppskrifter på sjal, vester, gensere og mye, mye mer. Men det var nå liksom et pledd som skulle hekles eller strikkes. Lurer på hvor mange lapper som kunne vært strikket på den tiden bestemor befant seg på Google.

Ja, ja. Det ble forsøkt med hullmønster, fletter og jeg vet nesten ikke hva. Og resultatet?

Jo, endelig ringte den rette klokken i bestemorhjernen. Hvis prosjekt pledd skal være mulig å gjennomføre, må det gjøres på enklest mulig måte. Dessuten er dette et arbeid som er midt i blinken til å kombinere med TV-titting. Riller og glattstrikk i skjønn forening.

Bestemor bruker et velkjent ordtak:

GODT BEGYNT ER HALVT FULLENDT



Ikke alle lappene skal være ensfargede, for der har bestemor sin egen plan.

Ha en super ettermiddag og kveld - med eller uten Google.


16 kommentarer:

  1. Hm. Ikke helt vellykket forslag, dette med å søke på Google...
    Men du har funnet ditt mønster, ser jeg! Det kan bli riktig så fint, og hvis nå du også har andre ideer, er jeg riktig spent på resultatet!
    Lykke til!

    SvarSlett
  2. Søte punger du har laget! Når det gjelder Google, så har jeg helst mine faste sider der jeg ser etter oppskrifter. Da går det litt raskere ;) På Google kan det fort bli uoversiktlig, med mange uaktuelle sider. Men det kommer litt an på hva man søker.

    Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  3. Så fine punger du har laget,frue. I dag linker jeg til din blogg. Viser smykket jeg vant hos deg.
    Klem

    SvarSlett
  4. Flotte punger du har laget.
    Jeg har det samme problemet med Google, jeg blir sittende å lese side opp og side ned.
    Ser lekkert ut med de lappene du har strikket, blir spennende å se etterhvert.
    Jeg har jo planer om å hekle oldemorsruter (kanskje jeg ikke skal komme inn på hvor lenge jeg har planlagt dem), men har enda ikke kommet igang.
    Ønsker deg en fin torsdagskveld og kos deg med lappestrikkingen.
    Klem Mio

    SvarSlett
  5. Så søte punger de kongelige får!
    Google er en favoritt hos meg, jeg googler alt jeg lurer på:O)...og får svar;)
    Ha en super kveld, klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Kjenner meg godt igjen i beskrivelsen av Google. Stjeler mye tid fra andre ting.men klarer ikke helt å la være heller, kan jo hende jeg går glipp av noe ;-) Gleder meg til å se hvordan teppet dit blir!
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  7. Skal si de pungene var fine - kan skjønne Prinsessen og Prinsen blir fornøyde med de :))
    Lo godt av dine googlesøk og tidstyverier, ja her er det om å gjøre å holde tungen rett i munnen, men kjenner jeg deg rett får du så sveisen dreis på det om pittelitt :)) Morsomt blir det i allfall :))
    Ha vidunderlige januardager - og tusen takk for det vårlige og vakre bildet :))
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  8. Tusen takk for flott omtale av fuglebildet mitt. Når det gjelder salg så er jeg med på en og annen messe når jeg har nok produkter til å bli med. Er i full jobb så det tar tid å skaffe seg en "varebeholdning".

    Fine strikkepunger du lager. Jeg har også strikket noen slike og gitt bort til en utlodning. Jeg fant nostalgiske bilder på nettet, laminerte dem og sydde dem fast til strikkepungene. Ble ganske brukbar pynt det også.

    SvarSlett
  9. Ja gooogle er en tidstyv ;-)

    Herlige farver hos deg ! Lurer på om jeg skal få mannen til å kjøpe noen Primula til meg..

    God helg !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  10. He he, må le av googlinga di. Lett å bli sittende en stund ja, stadig dypere ned i materialet.

    SvarSlett
  11. Hehe...utrolig hva en kan sitte og google på nett. Jeg kjenner meg godt igjen og tiden...ja den flyr avsted da!!

    Koselig at du har noen strikke prosjekt på gang, utrolig hva denne damen får til..
    God du er!!!!

    Håper du får en kjempefin helg Astrid.
    Tenker på deg.
    Klemmer:)

    SvarSlett
  12. Så flink du er!! Ha en koselig kveld! Klem

    SvarSlett
  13. Hei du, og godt Nyttår!!
    Håper du er frisk og rask igjen!
    Her er det Blogglandia som gjerne har tidstyveffekten ;)
    Så fine punger du har laget! Kjøpte akkurat noen ullblomster på Søstrene Grene som også ville vært fine som dekorasjon. Hvis du ikke har vært innom en SG-butikk kan det anbefales på det varmeste!!
    Riktig god helg til deg :)
    Klem fra Barbro

    SvarSlett
  14. Så nå er du i gang med garn! Flotte greier! Ser jo mer og mer hvor din datter har arvet kreativiteten sin fra;)
    Ha et riktig godt nytt år, Astrid! Tusen takk for alltid hyggelige kommentarer fra deg - det settes stor pris på! Vi blogges i 2011 også!

    SvarSlett
  15. Lekre strikkerier! Og koselig med de første vårblomstene og flotte farger :)

    I kveld har jeg vært på ball med datteren og jeg bare igjen si - vi er begge kjempefornøyde med smykket :)

    Ha en flott helg!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  16. Hei på deg!

    Har vært så dårlig med blogging og kommentering fra min side denne uken. Her har hverdagen kommet med alle sine gleder og plutselig har vi ikke allhverdens tid lenger! :)
    Ivers skal i bhg og mammaene skal på jobb også er det hjem til middag og trening på kveldstid.. vet ikke om jeg tør tenke tanken til Iver blir eldre og begynner med sine aktiviteter på kveldstid ;)

    Ha en finfin helg kjære deg!

    SvarSlett