tirsdag 4. januar 2011

Smykke og et par strikkeprosjekter

Perlene kan ikke ligge altfor lenge, for da kommer perleabstinensen på besøk i bestemorheimen. I går kveld ble et bestillingssmykke ferdig, og jeg tror jeg våger å si meg ganske så fornøyd med resultatet.

Damen som skal ha det, har tatt utgangspunkt i en annen modell bestemor har laget og dermed var perletyper greit. Lengden skulle være 48 cm før anhenget og anhenget skulle bare bestå av  en del.

Slik har bestemor løst oppgaven


Anhenget er tredd på en lang stav som har pynt nederst. På oversiden av den lilla perlen er de brukt en perlehette med strasseffekt. De lilla krakelerte perlene er omsluttet av en dobbel perlehette - også denne med strasseffekt. Som mellomdeler ser dere små sølvperler og litt større fasseterte perler.

Har tredd de forskjellige perletypene på staver og en liten lenkebit er benyttet mellom hver stav



De krakelerte perlene gjør så mye ut av seg at de trenger ikke noen ekstra pynt, men på de ensfargede, dype lilla, har bestemor brukt forskjellige typer perlehetter.

Og slik ble hele stasen



I morgen går dette i posten, og det blir spennende å se hva mottageren synes.

Strikkepinnene har også vært i bruk de to siste dagene, og nå ligger det noen tovede punger klar til pynting. Bestemor må nok ha et ordentlig dypdykk i hobbytingene, men blonde og perlehjerter skal ihvertfall brukes som stæsj på et par av de.

Har dere fått gjort mye i det siste?

Ha en super ettermiddag og kveld - med eller uten spesielle gjøremål.


18 kommentarer:

  1. Lekkert!!!! Håper det er mitt ;o)

    SvarSlett
  2. hei.
    ååå så vakkert,
    må si du er flink å veldig kreativ,
    nei en får ikke gjort så mye, men litt,
    piffen gikk liksom ut av en etter nyttår,
    er vel blitt for mye av alt...hehe..
    ønsker deg en nydelig kveld,
    klem fra sylvia...

    SvarSlett
  3. Først vil jeg begynne med å ønske deg godt nytt år og takke for alle de fine kommentarene dine!

    Smykket var kjempefint og den nye eieren blir nok veldig fornøyd!

    Ha en fin kveld!

    klem

    SvarSlett
  4. Kjempefint smykke:) Du er så kreativ og dyktig. Her har jeg ikke gjort en kreativ ting siden før jul...Kanskje det kommer med våren:)
    Klem Julie

    SvarSlett
  5. Nydelig! Jeg er helt sikker på at mottaker blir fornøyd. :)

    SvarSlett
  6. Mottaker blir nok veldig så fornøyd!
    Gleder meg til å se pungene dine, de tror jeg blir flotte!
    jeg har 3 prosjekter på gang, ikke så mye til meg å være:O)
    Nyt uka, klem fra meg;)

    SvarSlett
  7. Du spurte etter oppskrifter. Har du sett på sidene til Ingrids strikkeri. Hun ligger på sidelinja mi og har lagt ut masse strikkeoppskrifter.
    Klem

    SvarSlett
  8. Dette smykket falt helt i smak hos meg! :) Like it!

    Klem

    SvarSlett
  9. Et vakkert smykke i nydelige farger!
    Ønsker deg et godt nytt år.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  10. He he, perleabstinens må du passe deg for. ☺

    SvarSlett
  11. Helt perfekt, akuratt slik jeg hadde sett det for meg, og gleder meg å få det i posten og å ta det i bruk, takk skal du ha!

    SvarSlett
  12. Flott smykke, likte den enkle modellen. Her går det i hekling for å bli ferdig med teppet mitt. Har bestemt meg for å IKKE begynne med noe nytt før jeg er ferdig.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  13. Åååh herregud noe så himla NYDELIG :O)
    Som en drøm, det smykket der!!
    Her i gården er det bare unyttige ting som blir gjort for tiden, må vel røske meg selv i nakken snart...
    Ha en super uke i bestemor-heimen!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  14. Heisann =) Jett hva jeg fikk i posten i dag = ) =) =) =) = ) Kjempefornøyd med ett superflott smykke som passet helt perfekt !!!

    Tusen hjertelig takk Smykkas !!!

    SvarSlett
  15. ps... Mon tro om jeg kjennte igjen noen av di blanke flate stenene i smykket ? ;P

    SvarSlett
  16. Så nydelig smykke!

    Godt nyttår, forresten!
    Jeg har vært svært sliten i det siste, og har omtrent ikke rørt PC'en i jula. Har blitt 25% sykemeldt en periode, så får vi tro at kreftene kommer tilbake. Jobber hver dag, men har litt kortere arbeidsdag, hver dag. :o)

    Jeg har fått ryddet ut jula, stort sett. Mangler å få tatt ned julegardinene på kjøkkenet, samt at juleserviset som står i kjøkkenskapene skal bytte plass med vårt daglig-servise, som ble flyttet ut i skapet på stua 1. søndag i advent. Etter at jeg fikk tømt stua for julepynt, gikk jeg liksom tom for energi. Men, tar nok kjøkkenet enten i dag, eller i løpet av helga, tenker jeg.

    Tusen takk for dine alltid så koselige hilsener inne hos meg, de varmer godt. Jeg gleder meg til å følge deg og bloggen din i året som kommer.

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  17. Vakkert! Dette var virkelig lekkert i både farger og komp. Blar meg litt rundt her i kveld, og har sett du er i ferd med strikkerier, og har vært borti tidstyven google. Pc`n er en faarlig tidstyv til tider, så nå i ryddeperioden holder jeg meg borte så godt jeg kan. ;)

    SvarSlett