lørdag 8. januar 2011

Gratis fornyelser

I bestemorheimen er det ikke nødvendig å gå til innkjøp av nye ting hvis behovet for å forandre litt på pynten jeg har omkring meg skulle melde seg. Det finnes mye fint i skapene, og nå når julen var over over, ble det gjort noen forandringer.

Settet dere ser bilder av under, er utrolig vakkert. Det kommer fra mine foreldre


Jeg synes detaljene er så flotte





Min mor sparte lenge før hun kunne kjøpe settet.

Lampen under er også etter mine foreldre



Brevpressen som kommer på neste bilde, er kjøpt på Magnor Glassverk. Også den er et minne etter mine foreldre



På det siste bildet skal bestemor vise noe som en kreativ dame flere av dere kjenner har laget. Den ble laget mens hun gikk på tegning, form og farge



Er den ikke flott?

Vasen under er et kjært mine fra et firma bestemor jobbet i siste del av 80-tallet. Den er hånddekorert, bare så det også er sagt.



Det er blitt strikket litt til lappeteppet og tre nye punger ligger klar til dekorering. Dessuten er pakken med nye perler og utstyr kommet, så her burde det ha vært mer enn to hender til disposisjon. Men, men, jeg får være glad jeg kan bruke de jeg har. Utrolig hva som kan gå unna mens vinteridretten herjer TV-ruta.

Det er ikke så mye igjen av denne dagen. Nå skal bestemor se filmen Babel, og siden den slutter ganske sent, blir det ingen kommentarrunde før i morgen.

Ha en super siste time av denne dagen - med eller uten film.


11 kommentarer:

  1. Flotte gjenstander du viser!Liker at de har affeksjonsverdi for deg og,det betyr så masse! Nå skal jeg male et strøk i trappen mens ungene sover,måtte bare innom å hilse på deg først!
    Klem,Janne

    SvarSlett
  2. Fine skatter du har... spesielt kjekt når det er familieskatter, som du vet det ligger mye "svette og arbeid" bak!

    Ha en fortsatt fin helg!

    Klem

    SvarSlett
  3. Det er spesielt hyggelig med ting man har arvet og enda koseligere med det ens egne barn har laget.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  4. Hej!
    Fine saker :o)
    Nå har bokmerkene kommet og de var kjempe fina :o)
    Vad var det dom kostade?
    Ha en super fin söndag, klem!

    SvarSlett
  5. Hei.
    Så fine ting du har arvet :)
    Du får ha en fin søndag, klem.

    SvarSlett
  6. Babel er en sterk film - håper du likte den!
    Har Barbro drevet med keramikk? Hva hun kan!
    Mye flott du viser fram!

    SvarSlett
  7. Så mye fint du viser frem, de tingene jeg har arvet setter jeg utrolig pris på.
    God søndag.

    SvarSlett
  8. Masse fint. Og den lampa har jo eg og, barra i blått! Syns den e dritfin :o)
    E litt gammel den då kanskje? Eg fant den på Fretex.

    Så kjekt å hørra at tøflene e i bruk og da :o)
    Det varme...

    SvarSlett
  9. Kjempeflotte skatter du har her :o)
    Det var mye liv over tingene før i tiden, med farger, ornamenter og figurer!! Morsomt å endre litt iblandt, ta fram ting som man har arvet.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  10. Så mange flotte skatter du viser, nydelige.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke.
    Klem Mio

    SvarSlett