onsdag 2. februar 2011

Jonas Gahr Støre og bestemor

Bestemor har nok ikke noe med den herren å gjøre. Han ville ta et intervju om igjen, mens bestemor vil vise et smykke om igjen.

Det er det hele.

Jeg synes det turkis smykket ble fint og vårlig, så derfor tar jeg med noen av detaljene



Jeg synes hjertet er så vakkert, og de små blomstene i dus tone passer godt med tanke på vår.

Resten av stavene er tredd med samme type perler, men her har jeg brukt mindre løvblad i filetgran enn på det røde dere har sett tidligere





Siden jeg skal ha det selv, så vet dere hva som er et must for meg

Armbånd og øredobber



Denne gangen har jeg laget armbåndet litt annerledes, nemlig dobbelt på oversiden



Bestemor har også laget armbånd og øredobber til det doble smykket i grønt, og her fikk jeg en liten utfordring.

Det var ikke nok grønne perler, og da tager man hva man haver



Som dere ser, består litt av armbåndet av små sølvperler. Dette blir liggende på undersiden av håndleddet, så her har det plinget i en eller annen smart hjernecelle.





18 kommentarer:

  1. Vakkert og romantisk det blåe smykket med hjerte.. :o))

    SvarSlett
  2. He-he, artig tittel :-)

    Nydelig farve, turkis er lekkert !!

    Ønsker deg en fin torsdag !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  3. Du og Jonas altså... Du skriver artig du Astrid. Nydelige smykker. Særlig det turkise settet. Flink er du.
    Klem

    SvarSlett
  4. He he, nå hadde jeg jo håpet på en saftig historie her,
    men neida det skulle vi ikke få;-D
    Det hadde kansje vært en ide å sende nevnte mann og hans like til et smykkekurs hos deg for å finne roen til å tenke litt mere nært og harmonisk;-)
    He he, uansett får du ha en fin dag i din vakre verden!

    Klemmer fra Grete

    SvarSlett
  5. Ahhh...nydelig Astrid:))
    Ønsker deg en kjempefin Torsdag.
    Klemmer

    SvarSlett
  6. Heisann!
    Nok en gang nydelige kreasjoner!
    Du skjønte vel at det jeg skrev, skrev jeg med et glimt i øyet og smil om munnen ;:OD)
    Er på prosjektarbeidsseminar i Halden nå...
    Ha fin helg!

    SvarSlett
  7. Nydelige smykker du har laget,du er kjempe flink!!

    Takk for gode ord og tips fra deg inne hos meg:=)

    Da skal jeg inn til din datter og snoke litt etterhvert:)

    Ha en fin torsdag!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  8. Vakkert!! Nydelige farger og detaljer.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  9. Morsom tittel;)

    Nydelig smykke vennen:)

    Håper dagene dine er fine, og at helga blir god:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  10. Heisan du.
    Den tidligere kommentaren min forsvant visst... :(
    Men det jeg sa, var at det var ett flott smykke i hærlige vårfarger. Vi lengter mot vår, gjør vi ikke?
    Ha en fin kveld videre.
    Klæmmer Susanne

    SvarSlett
  11. Du perle ivei du ja :o)
    Flott ny header!!!
    Skikkelig like det smykket du har der.
    Ane eg litt hjelp fra dattera med bildene?
    Såg ett av de inne hos henna ;o)

    Håpe du får ei kreativ og flott helg

    SvarSlett
  12. Flotte smykker nok en gang. Turkis er nydelig vakkert.
    Ellen :)

    SvarSlett
  13. Du er altså bare så superflink :o)
    Skiter i J.G.S. bare jeg får se smykkene til bestemor!!
    Ha en kjempefin helg, Astrid.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  14. Utrolig nydelig!! Vårlig og fint! Ha en super helg! Klem

    SvarSlett
  15. Turkise smykker er sommer for meg,,,,lekkert på solbrun hud.
    Du spurte om strikkeputene mine.
    Det er bare vanlige masker 8 rette og 8 vrange,,,,så blir det bare sånn.
    Lykke til om du vil prøve....
    Og go hælj.
    Anne

    SvarSlett
  16. Nydelige smykker.
    Synes løsningen din på det grønne armbåndet ble
    kjempelekkert.
    Ønsker deg en fin helg, nyt den og kos deg masse.
    Klem Mio

    SvarSlett
  17. Innom for å ønske deg en fin helg.
    Klem

    SvarSlett