mandag 28. februar 2011

VM smykker

Det føles lenge siden sist det var et innlegg herfra, men jeg har ikke hatt VM ferie. Enkelte ganger må det prioriteres beinhardt, og da er blogging noe av det første som ryker. Til tross for full timeplan har det blitt tid til litt perling, så nå kommer resultatet.

Grønt er så absolutt skjønt, og det er en modell som har vært brukt mye som er utgangspunktet. Kanskje den burde kalles en kort og en lang?

Her er de grønne og skjønne perlene


Ulike perletyper, men ensartede i fargen. De lange stavene og kulene med antikkfinish ble på en måte prikken over i-en, synes jeg.

Det vakre anhenget jeg var så heldig å få sammen med en premie er brukt på den lange lenken



Hele stasen ble slik



Armbånd ble det også, mens jeg har kuttet ut øredøbber. De blir aldri brukt likevel



At blått er flott har vi vært enige om før, men denne gangen er det blitt en helt ny modell.

Utgangspunktet var en ny lenketype jeg har fått tak i og plutselig slo tanken meg:

Hvorfor ikke legge en perle i hver ring?

To smykker er det blitt, og dere skal få se det korte først



Bare to perletyper er brukt (bortsett fra anhenget). Jeg synes kombinasjonen av blåtoner er fin.

Anhenget på det lange smykket ser dere her



Den store blå perlen har fått et såkalt klaseanheng, og på det lange smykket henger perlene løst inni hver ring



Dermed ble det sannelig en ny type armbånd også



Har bare brukt ringer på det jeg kaller oversiden av armbåndet, for jeg elsker å bruke elastisk nylontråd til armbånd. Da slipper jeg plunderet med lås.

Nå skal jeg ha en kommentarrunde, men det er ikke tid til å se over alt dere har gjort i løpet av de siste dagene. Da blir jeg aldri ferdig.

Det er vel bedre med et liten kommentar, enn ikke noe besøk i det hele tatt.

Ha en flott dag videre - med eller uten VM smykker.


13 kommentarer:

  1. De blå smykkene likte jeg veldig godt!

    Ha en fin dag, kanskje med mer perling... Klem :)

    SvarSlett
  2. Ååååå, nydelige smykker!!!! Du er kjempeflink:-)

    Ønsker deg en fin dag videre
    Klem

    SvarSlett
  3. Nydelige smykker og flotte farger.

    SvarSlett
  4. Nydelige smykker. Likte det blå spesielt godt. Ha en fin dag videre. Selv sitter jeg ennå på hotell i Tromsø og ruger, mens jeg lengter hjem til lille Amalie som ikke helt skjønner hvorfor hun ikke kan være her sammen med oss... :(
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Så nydelige smykker! Både grønt og blått var veldig fint!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  6. Nydelige smykker.
    Likte spesielt godt det grønne armbåndet.
    Klaseanhenget synes jeg også var fint.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  7. Å , de er så fine !
    Ser at du også bruker mye sølv. Det blir så fint sammen med de kalde fargene...
    Jeg som ikke er så glad i grønt , falt fullstendig for nettopp de grønne !

    Nattiklem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  8. Kjempefine smykker. Både grønt og blått er jo så fint. Disse var du heldige med.Galt ord kanskje for dyktig er du og det er ordet.
    Klem

    SvarSlett
  9. Du er så flink til å sette sammen perler og lenker og div stas, fatter ikke hvordan du får det til. Grønt er jo så himla skjønt, elsker alle grønne nyanser :o)
    Ja du kan nok med godt hjerte sende de arvede broderitrådene til Britt, for broderinga i dette huset skal begrenses til et minimum heretter :) men masser takk for et generøst tilbud, kjære Astrid! Du som er slik en *pilleperlemaker* skulle vel like å brodere, med små sting????
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
  10. De blå smykkene likte jeg godt. Stilig.
    Ellen :)

    SvarSlett
  11. Nydelige smykker.
    Likte spesielt godt de blå.
    Ha en fortsatt fin tirsdagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  12. Hei..
    For det første så må jeg bare si at jeg ikke ser på VM så det kan jeg ikke kommenterer.
    Men smykkene dine derimot, de ser jeg gjerne på om igjen og om igjen. DE er så flotte Astrid.

    Håper det går fint hos deg i ditt flotte borettslag så ønsker jeg deg en fortsatt fin uke.
    Klemmer

    SvarSlett