torsdag 17. februar 2011

Smykke og annen perlepynt


Bestemor har lenge hatt to fine hjerter liggende, og nå har det ihvertfall blitt et smykke med det ene


Perlevalget var egentlig enkelt, for jeg hadde også de i tølene mine. Hjertet er ganske stort, og derfor er det brukt en lenkebiter før de første, store perlene. Ellers ville det blitt for kompakt.

Har ellers brukt perlehetter og tinnlignende perler med blomstermotiv



Det neste hjertet er i, ja, blått og gråtoner. Kommer visst aldri unna det blå



Ellers har bestemor forsøkt ulike perletyper til lyspynt, og resultatet ble ihvertfall sånn noenlunde.






Litt i største laget de hvite perlene, men det får duge




Det blir jo påske i år også, og gule perler har jeg drøssevis av.

Til slutt skal jeg dele et godt tips med dere. Jeg er vel ikke alene om å streve med en del prilapper og lignende som man skulle tro var limt ekstra godt fast?

Her er mitt vidundermiddel



Sitrusrens er et must hos meg. Spray på, vent noen minutter og sjyll av. Du finner den bl.a. hos Jernia.

Da gjenstår det å ønske dere en flott ettermiddag og kveld - med eller uten sitrusrens.










20 kommentarer:

  1. Du er utrolig produktiv,,,,jeg syntes det er nye smykker og ideer hos deg hevr dag,,,,å pynte lys med perler var fint,,,,det er jo ikke brannfarlig heller.
    Ha en fin dag videre.
    Anne

    SvarSlett
  2. Lekkert ! Jeg er så glad i sølvfarger og den grønnfargen var fin !
    Jeg ønsker meg sånn en byste til å vise fram smykkene på. Det blir ikke like lekkert over en flaske med duk over...he he..
    Og tusen takk for tips om spray!
    Takk for koselige kommentarer :)

    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Tuuusen takk for premien, Astrid :o)
    Så nydelig dette er, smykker til lysene - kjempesmart!!
    Sitrusrens, har ikke hørt om det før - kanskje det går like bra med litt saft av en sitron???
    Ha en flott dag.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  4. Blått er min farge og! Du finner nok på noe med det blå hjertet, kanskje fremheve det med en ellers enkel perlerad??
    Ikke bekymre deg for om vi holder varmen! Vi fyrer med ved som gubben tok inn høsten 2009!
    Men det har gått mye mere ved enn i fjor!
    Når vi fyrer, sparer vi på strømregninga.
    Klem til deg!

    SvarSlett
  5. Hei hei!

    Veska di er kommet og den er nyyydelig, og allerede i bruk. Gjett om jeg var glad da mobilen ringte på handleturen i dag, da kunne jeg stolt ta frem min nye mobilpung og trekke ut mobilen så ALLE sammen så det tjihi. Og tusen takk for den fine ekstra overraskelsen, utrolig fint og fingerferdig!!
    Stor klem til deg fra meg:)

    SvarSlett
  6. Heisann!

    Takk for sitrusspray-tipset... artig lyspynt og nydelig blått hjerte ;:OD)

    SvarSlett
  7. Takk for sitrustips, det trengte jeg!!
    Mye lekkert du har laget!..igjen;)
    Nyt kvelden, klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Takk for sitrustips. Dette har irritert meg før. Har aldri hørt om sitrusspray før.
    Ellen :)

    SvarSlett
  9. Takk for kommentar! Del gjerne innlegget mitt videre ja! :-) Bruk bloggen min som du vil, så lenge du refererer til den! Ha en fin kveld! :-)

    SvarSlett
  10. Takk for fint tips frue. Ellers var det grønne smykket fint. Flott med det hjertet på.
    Klem

    SvarSlett
  11. Ja, her var det mye fint på en gang... du er så flink :)
    Tusen takk for tipset :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  12. kjempelekkert,
    du er rett og slett så flink,
    å de til lysene ble å så fine, å gult er kult,
    jeg skal vise frem smykkejeg kjøpte hos deg ,men akkurat nå er det på utlån .var ei som manglet akkurat det til et antrekk, koselig det.
    ønsker deg en flott kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Denne sprayen skal jeg jammen få tak i, takk for tipset! Og skjønne smykker som vanlig :) *♥*

    SvarSlett
  14. Hei høpp!!

    Skjønt smykke og minst lyspynt:)

    Sitrusrens er fantstisk,brukte det på en dør full av klistremerke i den gamle huset,det funket som bare det:)

    Ja kanskje det blir sminkebord når barnesengen er ute av rommet:)

    Ha en suuuper kveld!!

    klem Linda:)

    SvarSlett
  15. Så fine smykker,
    og lysa ble kjempefine.
    Gøy å følge med på alt det fine du lager.
    Det ligger en Award til deg inne hos meg.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  16. Nydelig smykke og lyspynt.
    Blått er flott, du lager nok et nydelig smykke av det og.
    Takk for tipset.
    Ønsker deg en fin fredag.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  17. Hei på deg! Her går det unna som en vind og fantasien er det ikke noe å si på;-) Flotte smykker både til folk og lys;-D
    Kommer en mail herfra om ikke så veldig lenge nå!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  18. Takk for koselig kommentar.
    Da jeg begynte å prøve meg på å lage smykker , var det veldig populært med de på voksa lintråd med knuter imellom. Siden "tok det av" og "alle" lagde smykker , men nå er det ikke så mange, tror jeg.
    Takk for tilbud om tips. Veldig snilt ♥
    Ha en nydelig dag. Her skinner sola !
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  19. Hei.
    Det trengs ikke si så mye i dag annet en at du er i en klasse for seg selv:)
    God helg Astrid!
    Klem Klem

    SvarSlett
  20. Hei :)

    Takk for hyggelig hilsen! God vinterferie.

    Klem fra Siv

    SvarSlett