lørdag 19. februar 2011

Utført og planlagt arbeid

Det er greit med alt som er gjort, men det er sannelig greit med planer også. Med tanke på at det er åpning av VM i Oslo på onsdag, er det godt å ha noe som fingrene kan jobbe med. Derfor har bestemor prikket inn sin type VM-form.


Men det som allerede er utført har med dette bordet å gjøre


Jeg er vel kanskje ikke alene om å ville hatt klørne i dette, men det er dessverre en umulighet. Bordet tilhører Loddefjord kirke, og står i våpenhuset. Tidligere har bordet vært skjult under en stygg duk (etter min smak), så her ble det forandring. Ingen har gitt noen retningslinjer, men noe bling, bling syntes jeg ikke passet.

Spent på løsningen?

Slik ble den



"Løperen" er en håndheklet gardinkappe jeg hadde i skapet, og bildet er googlet. Lykten kjøpte jeg på Nille og boksen bak til høyre er en gammel kollektbøsse. Steinene rundt kubbelyset synes jeg passet fint på det rustikke bordet, og hvilken blomst passer vel bedre i en slik sammenheng enn en fredslilje?

Det er mye annet som skal gjøres i kirken, men det tar jeg litt etter litt. Utstyrt med egen nøkkel kan bestemor gjøre tingene når lysten og motivasjonen er der. Jeg synes faktsik det er både spennende og utfordrende å holde på med dette.

I bestemorheimen er det kommet nye perler på plass, og det er her det planlagte arbeidet kommer inn i bildet. Her er det en sorteringsjobb å gjøre, men det er plass i skrinene til alt sammen



Me like!!!!

Dette var det morsomme Postman Pat kom med, mens den andre tingen slett ikke kan kalles morsom. Her ser dere hva det dreier seg om



Ja da, jeg har hatt nyrekreft, men det blir faktisk 10 år i november siden jeg måtte fjerne det høyre nyret (det heter faktisk et nyre - bare så det er sagt).

Dette er et forskningsprosjekt, og det er ikke mindre enn 22 sider som skal fylles ut. Det er selvsagt frivillig å delta, men klart jeg vil gjøre mitt. Ikke alle er så heldige som meg, nemlig å få bli frisk etter så alvorlig sykdom.

 Jeg  hører til den kategorien som synes vi har et fantastisk helsevesen, men det betyr ikke at alt er like bra. Dessuten - vi har forskjellig oppfatning av hva f.eks. god pleie er, mens det bare er forskningen som kan gi bedre behandlingsformer. Hvis det som finnes i min pasientjournal og min tid over 22 sider tettpakket med spørsmål kan være til nytte, så gir svaret seg selv.

Ha en flott lørdagskveld - med eller uten spørreskjema.



18 kommentarer:

  1. Det ble ordentlig fin... man som for glede av å se det, tenker jeg :)
    God å høre at du er frisk !
    Og at noen tar ansvar... og fyller ut til hjelp for andre. Ikke mange som gjør sånn!
    Ha en forsatt fin dag, klem.

    SvarSlett
  2. Bordet ble nydelig sånn som du har pyntet det.
    Tusen takk for kommenterar på smykkene..
    Ble særlig glad når det kom fra deg ;)
    En annen ting jeg ble glad for er det du skriver om helsevesenet !
    Folk klager og syter og vet ikke hvor godt vi har det her i dette landet.
    Og det hjelper ikke hvor mye penger vi har hvis vi ikke har folk til å utføre jobbene...... SÅ !
    Og så bra at du ser poenget i å svare på spørsmålene ang din sykdom.
    Flott at du er frisk igjen.
    Jeg ha sikkert noen mailadresser liggende på "Favoritter".
    Jeg bestilte mange små pakker slik at det aldri ble noen ekstra avgift .
    Men jeg kan sende deg en mail.
    Ha en riktig god helg.
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Hei igjen

    Så flott bordet blei!
    Så deilig at du er frisk etter sykdommen din,ikke alle som er like heldige!
    Sånne ting får en til å sette pris på det livet en har og ikke tar alt som en selvfølge!
    Takker for kommentarer,skjønner den ;-)
    Kos dere masse,tusen takk og velkommen tilbake :-)
    Forresten,så er det et utrolig flott smykke du har helt "på toppen"

    Ha en flott lørdag,og kos deg med nye perler!
    Nyt mårradagen sammen med dine.

    -Helle-

    SvarSlett
  4. Godt å høre at du ble frisk etter sykdommen, men spørreskjema kan være ei påkjenning, bare å ta tida til hjelp;)
    Har du blitt kirketjener? Bordet ble flott pyntet!
    Ha en god kveld og klemmings;)

    SvarSlett
  5. Det ble et fint brod! Trivelig å kunne finne litt nye måter å pynte på, og kanskje sette fram noen ting man ikke har hatt framme på en stund.
    Godt å høre du er en av dem som har blitt frisk av en alvorlig sykdom.
    Ha en riktig fin lørdagskveld!
    Klem fra sør :-)

    SvarSlett
  6. Nydelig pyntet bord, du er så flink!
    Så kjekt å høre at du er frisk etter sykdommen.
    Ønsker deg en fortsatt fin helg, nyt den og kos deg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  7. Måtte jo gi livstegn fra meg nå;)
    Lenge siden jeg har lagt igjen en hilsen nå,men jeg har jo kikket innom hvert innlegg da. Tiden har ikke strukket til i det siste,det har vært for mange løse tråder å nøste opp. Nå er jeg skikkelig sliten,selv om ting er i ferd med å rtte seg! Vinterferien passer perfekt akkurat nå.
    Bordet ble nydelig,og det grønne hjertesmykket i forrige innlegg er kjempelekkert!
    Nå skal jeg nyte resten av lørdagen inne på hobbyrommet,det er total avslapning for meg!
    Klem fra Janne(uten skjema;O))

    SvarSlett
  8. Hei høpp!!

    Så koslig du har pyntet,bordet var rett og slett vakkert:)
    God helg!!

    Vi knottes!!

    Klem Linda:)

    SvarSlett
  9. Så fint du har pyntet det vakre bordet.
    Nå håper jeg telefonen har ringt hos deg i kveld, for her kom det ingen tlf fra Norsk Tipping :( Men vi får håpe det ordner seg likevel. Er heldigvis noen måneder oppsigelsestid så håper vi rekker å finne noe i tide. *♥*

    SvarSlett
  10. Så fint at du kan utfolde deg med pynting i kirken, bordet ble jo riktig koselig!

    Det er fantastisk at du ble kvitt kreften, og jeg forstår godt at du tar deg tid til å fylle ut alle disse spørsmålene - for det kan hjelpe andre.

    Ellers - hadde vi ikke en avtale i smørebua...? Ok, det var vel OL vi snakket om, men det er vel ikke så verst med VM heller...;)

    Ha en fin helg! Klem

    SvarSlett
  11. Koselig pynt på et nydelig bord! Det bare må bli bra når man har så godt øye for det vakre vet du og ikke minst kan ta det når man har mest lyst til det;-)
    Å kunne gi litt av sin tid, etter sin egen eller noen i familien sin sykdom er viktig. Hvis pasienten eller pårørende ikke kan si hva de mener så er det lite de kan gjøre for å forbedre og legge til rette for de som dessverre kommer etter;-)

    Håper du har en fin kveld og koser deg masse;-D

    Klemmer fra Grete

    SvarSlett
  12. Hei!
    Glad for at du ble frisk igjenn!!
    Lykke til med de 22 sidene... det går så bra så.
    Bordet ble nydelig. Blikkfang dette(:
    Håper du får en fin helg!

    Klem Renate

    SvarSlett
  13. Alle gode ting er jo egentlig tre!

    SvarSlett
  14. Så godt å høre at du er frisk etter en så alvorlig sykdom! Lykke til med skjemaet.

    Bordet ble nydelig pyntet! Dette kan du!

    Klem fra Bente

    SvarSlett
  15. Så koselig arbeid du har da.Kan stayle og pynte når du vil. Et fint bord ble det. Godt å høre at det går bra med deg. Du har vært gjennom noe da forstår jeg. Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  16. Flott bord Astrid:)))

    Du lurte på om ikke mannen var med på og velge fliser hehe.
    Joda han er med, selv om han synes det er greit at jeg av med av den biten. Han styrer med alt det andre byggtekniske og er suveren på alt det. Så velger jeg interiøret og deler tankene med han og sammen blir vi enige:))

    Vi deler det meste:)

    Håper du har hatt en flott helg.
    Klem:)

    SvarSlett
  17. Godt du er frisk fra den kreftskiten - selv har jeg også slitt med slikt for mange år siden.
    Men gleder meg over at alt går bra:o)
    Ingen vet vi dagen eller timen, uansett!!
    Nydelig gammelt bord og vakre perler.
    Hva googlet du for å finne det stilige bildet???
    Klems, Anne:)

    SvarSlett
  18. Veldig godt å høre du ble frisk igjen! Vil tro det var en realt tøff tid da det sto på, og kan tenke meg det kommer opp noen ikke så gode minner når sånne skjemaer dukker opp. Godt å høre du tok jobben med å fylle det ut, for det er jo sånn de lærer. Har et voksent familiemedlem med kreft her selv nå, og kjenner jo masse på usikkerheten som følger. Operasjonene er over, men nå kommer snart den lange tiden med cellegift. Det er jo helt umulig å sette seg inn i situasjonen når man ikke står i den selv, men når jeg kjenner hvor redd jeg er, kan jeg jo bare ane hva hun selv føler. Da er det nemlig ekstra godt å høre om mennesker som deg- som har kommet seg opp og ut, og blitt friske igjen. :)

    Bordet ble flott med dekoren og duken din, og jeg er helt enig i at et så flott møbel ikke skal gjemmes under en stor duk. Et vakkert møbel skal synes godt, og du har fremhevet det bra. :)
    Flott "spektakulært" kjede! Herlige farger, og morsomme perler. Liker allsidigheten du har i smykkene dine. :)

    SvarSlett