mandag 7. februar 2011

Spektakulært

Det er et ord som brukes mer og mer, og det er faktisk ikke så mange år siden diverse TV-kommentatorer tok ordet spektakulært i bruk. Før sa man eventyrlig, fantastisk, utrolig vakkert osv. osv. Nå er plutselig alt spektakulært. Bare vent til VM i Oslo og åpningsseremonien. Da blir ordet hamret inn. Jeg forsøkte å telle under sist OL, men der falt bestemor fort av lasset.

Det er ihvertfall ikke mye spektakulært på perlefronten. Jeg får rett og slett ingenting til. Men kanskje jeg da kan si at det er spektakulært dårlig? Hm.... Må tenke litt på den der.

Men noe spektakulært er jeg i det minste medeier i, nemlig det flotte svømmebassenget vårt. Der er nemlig lyssettingen spektakulær.

Lampene som er montert inni flisene, skifter nemlig farge. Hvor hyppig?

Har ikke peiling. Bestemor hadde ikke stoppeklokke med.

Fra lilla



til blått/turkis


så orange



Det siste bilde, som viser gult lys, forsvant på veien. Pytt, pytt. En farge fra eller til spiller vel egentlig ingen rolle.

Siden perlene ikke vil spille på lag, strikker jeg lapper til teppet. Så det blir da gjort noe. Dessuten har jeg vasket alt som finnes i glasskapene mine. Til og med hyllene har vært en tur i oppvasken.

Nå håper jeg at damene i hobbygruppen kan gi meg inspirasjon i kveld. Jeg tar med meg noen smykkemodeller, og så får jeg gi de en utfordring. Det kan være fargevalg, kombinasjon av et par tidligere modeller eller noe i den dur. Jeg har i det minste en plan......

Ha en flott dag og kveld - med eller uten spektakulære hendelser.




 

16 kommentarer:

  1. Wow for t deilig basseng, er det der du bor? Lykke til i aften. Har hatt det litt sånn jeg og, fått litt scrapping i halsen. Men har et prosjekt om ikke å kjøpe nytt i løpet av denne våren. Satser på at kreativiteten kommer tilbake! Klem

    SvarSlett
  2. Hei.
    Jeg har , som jeg kanskje har fortalt før , hatt smykkedilla selv.Nå har jeg skuffer fulle av perler og utstyr og der ligger det....Av og til tar jeg fram noe og skal til å begynne , men jeg kommer ingen vei...
    Enn så lenge får jeg gjøre andre ting, men jeg ser jo at bloggen tar mer tid enn jeg hadde trodd selv om dette også er gøy .
    Håper inspirasjonen kommer tilbake !
    Det var fantastisk med de fargene i bassenget , forresten. Helt SPEKTAKULÆRT faktisk ;)
    KLem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  3. Det er "på en måte" slik at enkelte "spektakulære" ord, "liksom", "sprer seg som en farsott", "for å si det sånn". ;) *♥*

    SvarSlett
  4. Så deilig for dere ha et sånt basseng. Svømming skal jo være en av de beste treningsformene. Det blir spsielt artig å trene når omgivelsene er så flotte.
    Ha en koselig kveld med perlegjengen!
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. så flott med fargene i bassenget.
    Kos deg i kveld!
    Klem Mio

    SvarSlett
  6. Deilig lys i bassenget da :D
    Det er ikke alle dager ting vil som vi vil (nesten glad for å lese at dette gjelder flere enn meg... he he)

    Da er det jo godt å ha et alternativt håndarbeide og ta seg til :)
    Takk for alltid koselige hilsner hos meg.
    Klem

    SvarSlett
  7. hei hei,
    så flott..
    å du ,nå er kjedet kommet, å er veldig fornøyd med det,
    blir nok brukt mye når sommer kommer, eller ellers å,
    flink du er ,
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Det var verkeligt et spektakulært svømmebasseng ja ;o)

    Ska sjå du blir inspirert på hobbykveld.
    Lykke te og kos deg masse!

    SvarSlett
  9. For et fint svømmebasseng :o)
    Ta det bare litt piano kjære bestemor Astrid, perleideene hopper snart fram i hjernen igjen, og da får du vel ingen rast eller ro!!
    Imens så har du jo de lappene som har et behov for oppmerksomhet de også:)
    Nyt kvelden.
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  10. Hei Astrid..
    Skal si du bruker spektakulere ord i kveld:))
    Vanskelig ord å uttale faktisk hehe!!!

    Svømmebassenget så veldig innbydende ut, håper du har fått tatt deg eg god dukkert og nytt det:)
    Må nok en gang si at du er heldig som har en slik finesse i bygningen:)

    Ha en fin kveld, kan jo være godt med et lite pust fra perlingen innimellom:)

    Klemmer

    SvarSlett
  11. Tror jeg flytter inn der jeg også. Elsker å svømme.
    Klem

    SvarSlett
  12. Skummelt det bassenget med de spektakulære fargeskiftene. Tenk om jeg, med blå badedrakt falt neid på dypet og fikk problemer, var det jeg som lå der nede og balte, eller var det bare et lite fargeskift?
    Det er mye moteord som tas i bruk. Og måter å si ting på. Har du lagt merke til Jenny Skavlans måte å legge trykk på siste stavelse i siste ord i setningen i annonsene hun er med på?
    Ho der oljeekspertdama gjør det samme. Det virker som om de har en h på utpust i slutten...
    Den smykkestoppen er bare midlertidig, tror jeg. Kanskje du skal holde på med noe annet en stund, og så gå tilbake til smykker?
    Lykke til med det du bestemmer deg for!

    SvarSlett
  13. Spektakulært basseng! -Og ny flott logo. :)
    Joda, jeg har hørt det ofte nok ja, men egentlig ikke tenkt så mye over det. Nå kommer jeg sikkert til å høre det hele tiden.. ;)

    SvarSlett
  14. Sånn er det bare av og til.. det spektakulære uteblir og man havner i tankeboblen, kan gjøre godt det også:-) Men som Huldra ovenfor her sier, er det et spektakulært svømmebasseng som jeg missunder deg veldig for!!!:)
    Kjekt du likte kontrastveggen min, det gjør jeg også:-)
    God natt, drøm spektakulært!
    Klem Anne Karin

    SvarSlett
  15. Så deilig med basseng da:) Håper det er skikkelig godt og varmt, da er det best:)

    Sikker på at du snart er igang med smykkene igjen, trenger nok bare en liten pause;)

    Du jeg tenke på noe, den lampa jeg fant på loppis for en stund siden med blomster på, som du sa hadde passet hos deg.. Har du lyst på den? for jeg finner ikke noen plass til den her...

    Klem Lise

    SvarSlett