søndag 24. januar 2010

Forslag og mitt nye smykke

Ja, så var det premien da. Ut fra Siris opplysninger har jeg laget et lite forslag:




Dette er ment som anheng på et kort smykke, og siden et av ønskene var noe småromantisk, har jeg hengt på et par små blomster, blader og hjerte.




Det er forskjellig form på "hovedperlene", men jeg tror det kan bli fint med å supplere med småperler i gull og grønt.

Si hva du mener, Siri. Det er lov å ønske seg det annerledes. Du må også ta mål rundt halsen.

Husfruen hadde lyst å lage en ny modell til å bruke på visninger, og tok fram sitt rikholdige utvalg av smykke- og perlebøker for å se om det var mulig å finne et utgangspunkt.

Waste of time!!!!

Tenkte derfor videre for egen maskin. Det blir jo ny kjole - fra Ellen - om en stund, og dermed kom jeg i gang.

Nedenfor ser dere øverste del av smykke, som skal ligge tett inntil halsen. Tenk på høyhalset genser. Klarer ikke finne noen bedre beskrivelse.




Det kan kanskje minne om de modellene jeg holdt på med ganske nylig, men de er faktisk vidt forskjellige. Ikke helt enkelt å få det fram på bildet. Kanskje det er jeg som mister tålmodigheten for fort når det gjelder den biten, men her er ihvertfall resultatet:



Jeg har ikke tatt meg tid til å lage øredobber og armbånd, for jeg var altfor ivrig etter å prøve med annen farge og andre perler. Det SKAL bli ferdig i kveld en gang.

Håper dere alle vil henge med. Jeg skulle nok vært filmet når jeg leser kommentarene fra dere, for her er det skikkelig smykkeglede (erstatningsord for idrettsglede).

Ha en fortsatt fin søndag.

Varm klem til alle.

4 kommentarer:

  1. Det er berre kor vakkert du lager det...! Du har verkeleg klart å finna perler som smelter mitt hjarta. Og eg var rask med å finna målbandet, og det målte heile 37 cm. No gler eg meg noko heilt ubeskriveleg!

    I tillegg er eg ferdig med småprosjektet mitt med strikkepinnane, så eg iler straks og henter symaskinen. Trur det vert eit handlenett av gamle dynetrekk og anna resirkulert.

    Ynskjer deg ein fin og kreativ sundagskveld. Og hugs; sjølv om du ikkje finn noko konkret å laga utav å lesa bøker og hefter, så finn du heilt sikkert inspirasjon. Det gjer iallefall eg :)

    Siri

    SvarSlett
  2. Kjempefine smykker! Likte den nye modellen:-)

    SvarSlett
  3. Så flott at Siri får smykket :) Det blir kjempefint.

    Likte godt det blå smykket!

    SvarSlett
  4. Virker som om Siri blir fornøyd!

    SvarSlett