søndag 31. januar 2010

Smykkedeler og smykke

Åh, jeg skulle ha vært en spesiell type blekksprut - med mange flere hender.

Det er bare så utrolig mye jeg har lyst å lage. Nå har "designercellene" våknet fra dvalen.

Jeg tar disse perlene med en gang til. Se og nyt det vakre fargespillet.




Jeg har funnet fram det jeg skal bruke, og her ser dere en detalj:




Matt lenke og perler som dette skal bli smykke. Jeg synes disse er veldig elegante, og de har faktisk et lite fargespill i seg.

Hadde tenkt å gjøre mer med det i dag, men jeg forandret mening. Det MÅ jo være tillatt.

Siden jeg ønsker meg mange flere hender, kan jeg vise et stort, flott anheng fra min skattekiste. Alt jeg bruker fremover av det jeg "kjøpte" fredag vil bli omtalt som at de er hentet fra skattekisten.




Nå begynner vi å nærme oss dagens smykke, for jeg tok dette hjertet som utgangspunkt - pluss sølvlenke.




Hele smykket er helt symetrisk oppbygd. Siden hjertet var grunnlaget, tok jeg også hjerter (fra skattekisten) med på kjedet. Bladene synes jeg gjorde smykket litt annerledes, men jeg har også brukt runde perler slik som på anhenget.

Er dere spent? Vel - her er hele smykket.




Det har vært deilig å gjøre noe annet enn å demontere. Som vanlig har jeg vært litt utålmodig med fotograferingen, for dette bildet kunne absolutt vært bedre.

Nå er det faktisk februar, for klokken har passert midnatt. Da kan jeg ikke ønske dere en god kveld, men jeg kan si

SOV GODT!!!

4 kommentarer:

  1. Likte spesielt godt anhenget med spiralen!

    Blekksprut har jeg lenge ønsket meg å være - men tror egentlig det er best at vi bare har to hender. Ellers ville vi slite oss fullstendig ut ;)

    Ha en god dag!

    SvarSlett
  2. Blekksprut hadde vært kjekt i mange sammenhenger, ja...Tenk å kunne blogge, hjelpe til med lekser, lage mat og bysse baby samtidig!

    SvarSlett
  3. WOW! Det ble innmari stilig, Astrid! Rikig lekkert! :)

    SvarSlett
  4. Heisan..Takk for hilsen inne hos meg. Jeg har nå lagt meg som følger hos deg noe jeg trodde jeg hadde gjort tidligere men hadde glemt. Jeg skal selvfølgelig titte innom deg og følge med på dine fine smykkene du lager. Valgte derfor og legge inn kommentarer under dette innlegget siden dette var et smykke jeg synes var pent. Jeg er veldig glad i smykker, men mer den varinten med store hjerter osv..Sånn cubus smykker og klokker, jeg digger klokker med strass og sånn :))) Er det ikke godt vi alle er forskjellige og at det er noe for enhver smak. Ønsker deg en flott dag. KLem fra meg

    SvarSlett