torsdag 21. januar 2010

Smykke til besvær

Det skal ikke være enkelt - tydeligvis.

Da jeg omsider landet i "perlestolen" og mente at hjernecellene hadde lagret mine ideer, var det absolutt ingenting som funket.

Halskjedet jeg skulle lage til armbåndet og øredobbene av Australiagave II, var det bare å gi opp. Fant ingen løsning og husfruen begynte å lure på om en viktig del av hjernen var gått i hi. OK, tenkte jeg, da prøver vi noe annet.

Fikk satt sammen en lenke på en helt NY måte, og var ganske enkelt kjempefornøyd. Men hvor lenge var husfruen i paradis? Svaret blir det samme som hvis man spør: Hva er et liv uten rynker? GANSKE KORT.

Dermed satt jeg her med to uferdige prosjekter, og tiden gikk og gikk.

Men så dere, og nå begynte det å bli temmelig sen kveld (for å si det mildt), våknet de omtalte hjernecellene:



Er ikke disse perlene flotte? Gullfolierte og med håndmalt dekor i blått og grønt. Ikke nok med det. Husfruen hadde også en lenke i matt "gull", og begeistringen var stor. Klokken var glemt. Godt at jeg ikke hadde noen avtaler tidlig i dag.

Se - her er



øredobbene. Satte bare lenke på de runde perlene slik at lengden ble riktig og det var fiks ferdig på kortens tid.

Det gikk nok mer tid til dette, men



anhenget ble ganske fint det.

Det endelige resultatet:


Ikke det beste bildet jeg har tatt, men det får være grenser for hva husfruen kan klare.

En bekjent av meg hevder at det er vitenskapelig bevist at hjernens kreative del er på sitt beste fra midnatt til kl. 0200.

Det stemte nok denne gangen, men jeg har ikke tenkt å teste det ut videre. Husfruen har ingen planer om å ta noen doktorgrad.

Ellers håper jeg dere har registrert Ellens kommentar til mitt forrige innlegg. Hun har forskjellig liggende som hun mener jeg kan bruke i min produksjon. Hun spør om jeg vil ha det, og gjett hva svaret er? Sender deg mail senere idag, Ellen, men det vil jeg skrive om på bloggen din.

Hvis noen av dere andre har biter av lenker eller annet som kan brukes på et smykke, så er husfruen klar til å overta det. Portoen betaler jeg selvsagt, og vil dere ha noen kroner for det, er det helt ok.

Milde himmel. Jeg har glemt armbåndet!

Legger bildet inn senere.

Ha en flott dag med friske hjerneceller.

6 kommentarer:

  1. Hei. Takk for hilsen inne på siden min. Koselig at du tittet innom for da kunne jeg også titte innom deg. Ser ut til at du vet hva du holder på med når det gjelder smykker. Det må jo være en gøy hobby! Ha en kjempefin kveld. Klem

    SvarSlett
  2. Så vakre perler. Denne "hobbyen" er sikkert ikke billig. Du er veldig flink. Det blir så lekkert. Gleder meg til armbåndet: )

    SvarSlett
  3. Kjempefine perler du har brukt her! Bra at du fant en løsning til slutt, og det ble jo så fint :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine perler! Og smykket ble jo riktig lekkert!

    SvarSlett
  5. Føler med deg i din kamp mot målet... ;O)))
    Det ble flott og perlene er jo nydelig da!

    SvarSlett
  6. Det løste seg til slutt! ;.) Her i heimen er det gjerne rundt midnatt at frua finner ut at hun skal ha storopprydning i skapet eller lignende. Kjenner til den der.

    SvarSlett