mandag 11. januar 2010

Montering og et eksperiment



Jeg må bare tilstå. Disse eskene, som inneholder smykkestativ, har vakt sterk motstand hos meg, for jeg har jo skjønt at her fulgte det med en bruksanvisning. Eller kanskje det er riktigere å si monteringsveiledning.

De er derfor blitt liggende, men i går




tok jeg fram verktøykassen, og vips!!

så var stativene ferdig og smykkene er begynt å komme på plass.





Denne vasen fikk eier i går. Synes selv den er ganske fin.

Så var det eksperimentet. Nå skulle jeg prøve meg på decoupage, og jeg har gjort det helt annerledes enn beskrivelse i hobbybøker. Jeg skal ikke plage dere med bruksanvisning, men dere kan jo ta en titt på bildene



Det ble da sånn noenlunde, så de skal få komme fram til påske. Dette kan også duge som et av flere forslag til de kreative gruppene.



Akkurat dette er jeg allerede blitt litt glad i, for det minner meg om vår.

Barbro hadde fått en utfordring i går om presentere et "gullkorn". Jeg er ikke blitt utfordret til noe slik, men slenger med et eksempel:

Mennesket fikk fantasien som en erstatning for det som ikke er, og den humoristiske sansen til trøst for det som er.

Nå vil jeg ut i vinterværet.

Senere skal perlene fram, for jeg er SYK. Jeg har PERLEABSTINENS.

Ha en strålende dag.

4 kommentarer:

  1. He he, likte gullkornet ditt...Hjelper med humor, ja...
    Så flink du har vært som har montert smykkestativ. Montering er jeg ikke så verst på sjøl.
    Ha en flott dag!

    SvarSlett
  2. Heisann,
    Håper det hjalp med tur i vinerværet og at du nå er i gang med dine perler igjen.
    Ønsker deg en flott mandags ettermiddag.

    SvarSlett
  3. Så flotte smykkestativ du har fått tak i:-)
    Det er viktig å få presentert dem godt.

    Du lurte på hvor lang tid jeg bruker på et hjerte... Vanskelig å si. Har vel aldri tatt tiden. Vanligvis lager jeg fire-fem i slengen.

    Det første jeg gjør, er å overføre hjerteformen på glasset. Sager det ut, finsliper, borer hull og brenner det.

    De mer avanserte hjertene har to lag, og må ha to runder i ovnen.

    Hilsen fra Randi:-)

    SvarSlett
  4. Så mange fine smykker du har laget!! Jeg likte også veldig godt smykkestativene dine. Kan jeg få spørre hvor du har fått tak i disse?

    God helg!

    SvarSlett