lørdag 30. januar 2010

Smykkedryss og påskepynt

Skal det være, så skal det være.

Som om det ikke var nok med pakken fra Ellen, så var jeg innom en butikk der jeg hadde spurt om hva de gjorde med smyker som ble igjen etter salget. For å være helt ærlig, så hadde jeg glemt hele forespørselen, men det hadde ikke butikken.

Dere skulle sett den kassen med sammenfiltrede smykker som ble plassert foran meg. Bare forsyn deg, og du skal få en god pris. Jeg tør faktisk ikke fortelle hvilken butikk eller pris, for da kan det vel kanskje bli ramaskrik fra andre kunder. Husfruen har aldri opplevd makan til røverkjøp.

Nå er jeg faktisk, ja jeg sier det som det er, drittlei av å demontere smykker, plassere alle deler på riktig sted og tapre forsøk på å tune in "designercellene". Det har liksom ikke blitt noe resultat av det siste.

Men her er et bilde som jeg glemte å ta med i går. Også dette var med i pakken fra Ellen:



Nydelige turkis småperler. Tenker jeg har resten av livet. Og her kommer



nærbilde av de flotte hjertene som nærmest forsvant på et tidligere bilde.

I haugen av alt som har kommet til gards i løpet av de siste to døgn, satt jeg bl.a. igjen med et solid antall gule hjerter som definitivt ikke passer på smykker. Da fikk husfruen et lite glimt i hodet og fant fram nødvendige redskaper:






Saks, bånd, lim, wireklemmer og tang.

Hjertene er jo kjempefine:



og dermed ble det påskepynt.



Disse har jeg tenkt å henge på en blanding av bjørk og trollkvist. Ja, jeg har selvsagt mer enn disse to. Faktisk dusinet fullt, og det kan jo være greit å gi bort noen i venninnegave. Håper dere ser at jeg har brukt både gule og limegrønne bånd.

Ha en strålende lørdagskveld selv om dere ikke har tenkt på påskepynt.

6 kommentarer:

  1. Så fine hjerter du har her. Nei, jeg tenker ikke på påskepynt ennå...

    Ta en pause fra demonteringen, så kommer nok lysten og inspirasjonen tilbake!

    Ønsker deg en god søndag.

    SvarSlett
  2. Hjartene vart flotte, og eg trur du kjem til å ha den flottaste påskeris. Eller så kjem du til å ha ei lykkeleg venninne ;)
    Sjølv kjem eg til å venta ein månads tid før eg finn fram måling og tome hønseegg.
    Ynskjer deg ein fin sundag.
    Siri

    SvarSlett
  3. Kjære Astrid, jeg var helt sikker på at jeg hadde skrevet en kommentar i forige innlegg. Men det er noe med alle godkjenningsrundene før kommentaren er godkjent. Av og til tror jeg at jeg glemmer å gå ned å sjekke om kommentaren ble sendt.
    Veldig hyggelig at du kunne bruke smykkene. Og så ble det veldig fin påskepynt.
    Nå blir snat kjole på deg også.
    Klem Ellen :)

    SvarSlett
  4. Du er virkelig en kreativ kvinne. Jeg får gå igjenom skapa her og se om jeg har noe du kan ha nytte av,vet jeg gjorde en rensning for noen mnd siden men jeg kanske har noe du kan bruke :o)
    Ha en fin kreativ dag og stor varm klem til deg i det kalde väret.

    SvarSlett
  5. Du begynner å få et stort lager, nå, med smykkesaker? Flotte påskehjerter - i morra er det jo februar, og VIPS er det påske!

    SvarSlett
  6. Påske? Oj, er det det snart også? Gleder meg til å se Ellen-kjolen din når den er klar. :-)

    SvarSlett