tirsdag 5. januar 2010

Gult er kult




Lenger er jeg ikke kommet med prosjekt gult smykke, men dere kan jo kikke litt på noen av perlene jeg har funnet fram. De gule bladene må det ihvertfall gå an å få laget noe fint med.

Hvilken modell skal jeg bruke, og skal jeg kombinere med sølv eller gull? Det blir hjernens puslerier i kveld.

Om dette er alt jeg har prestert i dag? NEI!!!!

Kan faktisk ikke huske sist jeg var så mye husmor. Jeg har ryddet, tørket støv, støvsugd og vasket. Merk dere datoen 05.01.10.

Alt som minner om jul er vekke - eller nesten alt, for å være helt korrekt. Det står noen røde lys og et par ting til på spisebordet, men lysene skal brennes når jeg får besøk av den fantastiske Ellinor i morgen kveld. Etter det er julen 2009 en saga blott.

Ellers har jeg tenkt litt omkring dette med "bare hjemmeværende". De fleste grupper får de merkeligste betegnelser fra forskjellige politikere, og det går i bølger.

Alenemødre har fått sitt, likeså innvandrere. Sist høst bet jeg meg spesielt merke i utsagn om uføretrygdede. Latsabber og dårlig moral var standardbetegnelsen. Folk velger trygd framfor arbeid fordi vi har for gode velferdsordninger. Siden jeg hører til gruppen varig ufør, blir jeg rett og slett rasende over slike utsagn.

Hvem i huleste vil i klørne på NAV - Norsk Avdelig for Venting? Er det noen som tror at det er så enkelt at det bare er å finne et kontor og si: "Nå gidder jeg ikke jobbe mer, vennligst start trygdeutbetaling umiddelbart.

Vel, vel, dette skal ikke være noen politisk blogg, så nå går jeg over til de gule perlene.

Ha en fin kveld enten dere hører til den ene eller andre gruppen.

2 kommentarer:

  1. He he, det gjør vel ikke noe om du blir en politisk blogger? Sånn innimellom, ihvertfall.
    Gult er kult, ja, men jeg kler ikke gult. Liker gult sånn ellers, men kan ikke kle meg i gult, og heller ikke gule smykker.
    Hilsen en for tiden "bare husmor"

    SvarSlett
  2. Dette synes jeg er innmari bra at du tar opp, Astrid. Jeg er sykmeldt 80% og i går sa en kollega til meg at hun syntes jeg var så heldig som kunne gå hjem halv 12. Jeg sa at jeg heller ville vært frisk. Jeg blir så irritert på hvor lite forståelse folk har for hvordan andre har det. Og jeg syntes også alt fokuset som har vært i media rundt sykmeldte og uføre har vært, ja hva skal jeg si? Det gjør det enda litt tyngre rett og slett. Isj, vi får kaste det over skuldra.
    Over til noe hyggelig:)
    Det viser seg at jeg har en meter mindre av turkis fleece enn jeg trodde. Det betyr at jeg må bestille. Og det betyr at du kan velge en hvilken som helst farge.:) Ja, kanskje ikke lilla, for det har jeg nettopp funnet ut at leverandøren er tom for:( Men alle de andre fargene:)

    SvarSlett