torsdag 14. januar 2010

Mitt gyldne smykkesett og Australiagave



Jeg begynner med den overraskende Australiagaven. Victoria kom hjem i går etter å ha oppholdt seg på andre breddegrader siden 4. desember. Hun er australiener og skulle denne gangen se sitt yngste barnebarn for første gang og bære henne til dåpen.

Victoria er den type menneske som du blir i godt humør av, og hun kommer ofte med overraskelser i form av både små og større gaver.

Jeg skal lage meg halsbånd og øredobber som passer til dette vakre armbåndet.



Sea Shells har jeg alltid vært begeistret for. Fargesjatteringene er bare så utrolig flotte. Nyt synet.



Fremdeles mer i gaveposen. Jeg skal fjerne snorene og erstatte de med noe annet lekkert (håper jeg), og øredobbene skal forlenges. Med min hårsveis må det være litt lengde på ørepynten. Klarer kansje mekke sammen et armbånd også.



Antikke øredobber. Disse skal omgjøres til et helt smykkesett.

Nå må dere ikke tro at jeg driver å demonterer flotte gaver, men det var Victorias tanke at dette var ting jeg kunne lage mer ut av. Synes jeg må presisere det.



Armbåndet og ørepynten har jeg laget de par siste dagene. Dette er en ny modell (armbåndet altså). Bølgeperlene ligger øverst på håndleddet, og så har jeg laget en form for anheng som henger derfra. Håper dette er forståelig. Det gjør forresten ikke noe om forklaringen er uforståelig. Hovedsaken er at noen kan få lyst på noe tilsvarende.

Dette ble litt av en billedserie, og til slutt kommer halsbåndet. ENDELIG I MÅL.



Nå har jeg så mange prosjekter på gang at det kunne vært greit med en utvidelse av døgnet. Også er jeg plutselig kommet i lesemodus i tillegg og har hatt en liten vandring på biblioteket. Det havnet noen bøker i posen.

Hvis dere først har klart å henge med hittil, så tar jeg en kjapp titt på nyhetsbildet fra Bergen og verden.

Alle har vel fått med seg forurensningsproblemet i byen. Først i dag kom det informasjonsskriv i postkassen til alle husstander. Kommunen har kjent til problemet lenge, og først nå finner de ordet KRITISK i ordboka. Noe sent etter min mening.

Haiti-katastrofen kan ingen ha unngått å høre om. Det er flott at lille Norge kan stable på bena et så omfattende hjelpeapparat som beskrives i nyhetene.

Kanskje vi alle skulle ta en stille stund i takknemlighet over hvor godt vi har det.

Takk til dere som orket å føle dagens blogginnlegg.

8 kommentarer:

  1. Flotte ting du har fått i gave. Blir spennende å se hva du får laget av smykkene:-)

    SvarSlett
  2. Så fine gaver du har fått. Jeg likte de antikke smykkene spesielt godt. Det blir spennende å se hva du gjør med de. Og så var det koselig å få se bilde av deg. Fin var du! Trenger ikke å være redd for å slippe bilder av deg selv:)Og jeg har ikke glemt deg. Jeg venter på stoff, måtte jo bestille det. Og Stoff&Stil er så treige for tida:(

    SvarSlett
  3. Halloen!:) Jeg har gitt deg en utfordring i bloggen min:)

    SvarSlett
  4. Heisann, Du er herlig kreativ.
    Takk for titten.
    Knip fra provinsen

    SvarSlett
  5. Hei Astrid!
    Ja det blir spennende...å se hva det blir ut av smykkene. De var veldig fine.Jeg er også veldig glad i å gjøre de om...få mitt eget preg:)
    Gøy å få se bilde av deg. En flott dame:-)

    Klem, Randi..

    SvarSlett
  6. Flotte smykker!
    Jepp, tilstandene på Haiti er noe vi bør engasjere oss i. Dessverre skjer det grusomme ting hele tida rundt om i verden - det må liksom så STORE ting til før vi her i Norge gidder å legge merke til det.
    Jeg har reist mye rundt om i verden, og bodd i et meget fattig land. Og jeg er oppriktig takknemlig for at jeg og barna mine får vokse opp i Norge. Vi har det veldig bra!

    SvarSlett
  7. Det er bare så utrolig kjekt, gøy, varmende, inspirerende, oppløftende osv.... å får slike kommentarer fra dere. Tusen, millioner takk til dere alle.

    Det første resultatet av gaven blir presentert litt senere i dag.

    Hilsen en kjempefornøyd Astrid

    SvarSlett
  8. OPSSS....Det skulle stå å få slike....

    Dere skjønte det forresten sikkert, så oppegående som dere er.

    SvarSlett