fredag 8. januar 2010

Turkis er






Tja. Jeg har brukt uttrykkene gult er kult, og blått er flott, men hjernecellene ville ikke hjelpe meg med hva turkis er.

Uansett - fargen er en av mine favoritter.




Denne gangen kjørte jeg full pakke, for nå har jeg teknikken i fingrene. Synes kombinasjonen med de asymetriske glassperlene gir en glitrende effekt - bokstavelig talt.

I all ubeskjedenhet - dette ble en flott variant av teknikken jeg svettet og strevde meg gjennom med det blå smykket. Det gikk lettere denne gangen, men dette blir det ikke noen timebetaling av.



Kanskje LO kan hjelpe. Jeg tenker ikke på layout som dere scrappere bruker. Lærte faktisk noe nytt om bokstavene LO i går. Jeg har altså levd i den villfarelse at LO var synonmt med Landsorganisasjonen - arbeidslivets "politi".

Man lærer så lenge man lever, og godt er det.

Siden jeg først har kastet meg over tastaturet, mens delfinalen i Grand Prix surrer i bakgrunnen, kan jeg slenge med en kommentar om noe som irriterte meg i dag.

Det var første gang i det nye året at jeg hadde avtale med helsevesenet, nærmere bestemt min spesialsykepleier. Nå er det å starte "innsamlingsaksjonen" på egenandelskortet. Og sannelig - de har klart det for dette året også, våre folkevalgte. Det blir alltid slengt på noen kroner ekstra, uten at det fremkommer hverken i budsjettdebatter eller avisspaltene. For 2010 er økningen på kr. 80,-. Det er ikke mange kronene - er dette noe å irritere seg over?

DET ER FAKTISK DET.

Jeg skulle så gjerne ha visst hva det samlede beløp utgjør og hvorfor blir det ikke sendt ut informasjon til legesentrene. De må nemlig selv ringe for å bli oppdatert. Dette fikk jeg vite i resepsjonen. Slik hysj, hysj forteller meg at noen på Løvebakken muligens har LITT dårlig samvittighet.

Ha en egenandelsfri kveld.

2 kommentarer:

  1. Heisann,
    Lekkert smykke. Du er riktig så produktiv.
    Jeg bruker mye turkis i mine malerier og nå har jeg også bestilt meg en kjole hos PIA i turkis og lilla.
    Lykke til videre, jeg følge med deg.
    GOD HELG FRA MEG BERIT I "ET GYLLENT ØYEBLIKK"

    SvarSlett
  2. Hei der.
    Dette var sannelig noe å stå opp til. Jeg bare MÅTTE skrive noen ord med en gang, men skal inn på bloggen din i løpet av dagen.
    Nye følgere vekker en ubeskrivelig begeistring i meg.
    Klem

    SvarSlett