fredag 8. januar 2010

Innsiden



Dette skiltet kjøpte jeg på Fretex i forrige århundre, eller er det riktigere å si forrige tusenåret?

Uansett - ordene blir aldri betydningsløse, og skiltet henger på innsiden av entredøren min.

Jeg kom plutselig på at et av Ragnhild Bakke Waales mange vidunderlige dikt har nettopp disse ordene som overskrift. Som en første hilsen idag sender jeg avgårde diktet. Senere skal det bli presentasjon av en ny variant av det blå smykket jeg la inn i går.

HA EN GOD DAG!

Måtte livet ditt
åpne seg
slik mot deg
at glede og takk er på dagvakt,
fred og hvile har nattevakt.

Etter hver natt
gryr en ny morgen.

Ha en god dag.

2 kommentarer:

  1. Heisan!
    Nå får du sjekke bloggen min, der venter en liten oppmerksomhet....
    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  2. Er på nett igjen. Det blå smykket var nydelig!

    SvarSlett